Ferit ASLAN/DİYARBAKIR, (DHA)-Diyarbakır’daki Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nde (DHMİ) yaşanan ambulans skandalı, uçakta kalp krizi geçiren 53 yaşındaki Mehmet Sıddık Kanat'ın ölümü ile sonuçlandı.
Ankara’dan Diyarbakır’da gelen Anadolu Jet uçağındaki yolculardan Mehmet Sıddık Kanat kalp krizi geçirince, Kaptan Pilot kule ile temas kurarak, uçak indiğinde ambulansın apronda hazır olmasını istedi. İddiaya göre kulenin anons ve telefonlarına DHMİ sağlık ekibinden kimse yanıt vermedi. Yere inen uçağın mürettebatı, kriz geçiren yolcu için bu kez yer görevlilerine durumu bildirerek, ambulans istedi. Ancak, DHMİ ambulansı, şoför ve doktor olmadığı için gönderilemedi. Ankara'ya gidecek yolcular arasında bulunan bir doktorun müdahalesi ve 112 Acil servisten gelen ambulansla Devlet Hastanesi'ne kaldırılan Mehmet Sıddık Kanat, tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadı. DHMİ yetkilileri, olayla ilgili olarak ambulanslarının sadece kaza-kırım amaçlı bulunduğu ancak içinde sağlık personeli olmadığını söyledi.
Dün saat 17.30'da Ankara'dan havalanan THY’ye ait Anadolu Jet’in TK 946 sefer sayılı yolcu uçağı, Diyarbakır’a iniş için alçalmaya başladığı sırada yolculardan Mehmet Sıddık Kanat fenalaştı. Yolcunun kalp krizi geçirdiğini öğrenen kaptan pilot, kule aracılığı ile DHMİ ambulansının apronda bekletilmesini istedi. Ancak, kulenin telsiz ve telefonuna hiç kimsenin cevap vermediği iddia edildi. Uçak indikten sonra mürettebat bu kez yer görevlilerine durumu ileterek acilen ambulans temin edilmesini istedi.
AMBULANS VAR, DOKTOR VE ŞOFÖR YOK
DHMİ'den acilen ambulans istenmesine rağmen şoför ve doktor olmadığı iddiasıyla ambulans gönderilmedi. Uçaktan indirilen Kanat’a ilk müdahaleyi, Ankara’ya gitmek için bekleyen yolcular arasında bulunan bir doktor yaptı. Daha sonra 112 Acil Servisten Ambulans istendi ve Kanat, gelen bu ambulansla Diyarbakır Devlet Hastanesi'ne gönderildi. Ancak Mehmet Sıddık Kanat, tüm müdahalelere rağmen yaşamını yitirdi. DHMİ yetkilileri, kulenin telefonuna yanıt verilmemesinin söz konusu olmadığını öne sürerek, “Bizim ambulanslarımız var ama, kaza kırım ambulanslarıdır. Üzerinde sağlık personeli yoktur. Bu nedenle 112 Acil servisten ambulans isteyerek kriz geçiren yolcuyu hastaneye gönderdik” diye savunma yaptı.
‘İTFAİYE VE AMBULANS HER AN HAZIR OLMALI’
Uzmanlar, her havalimanında acil durumlara müdahale etmek üzere itfaiye ve ambulansın uzman personeli ile birlikte sürekli hazır bekletildiğine dikkat çekerek, “İtfaiye, ambulans ve kurtarma ekipleri, uzman personel ve sağlık ekipleri ile birlikte acil durumlarda kulenin vereceği talimatlara göre saniyeler içerisinde harekete geçer ve duruma müdahale eder. Bu hizmetler, meydanın işletmecisi olan Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından sağlanmak zorundadır” dedi. Kaptan Pilotun raporunda, kule aracılığı ile ambulans istediğini, fakat görevlilerin telefona cevap vermediğini belirttiği kaydedildi.
|