Bilginin Adresi Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Haberler > Güncel
  Aktif Konular Aktif Konular RSS - Boğaza 2 katlı yeni tüp tünel
  SSS SSS  Forumu Ara   Events   Kayıt Ol Kayıt Ol  GiriÅŸ GiriÅŸ

Boğaza 2 katlı yeni tüp tünel

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
kural Açılır Kutu Gör
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 08-03-2006
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 102
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı kural Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Boğaza 2 katlı yeni tüp tünel
    Gönderim Zamanı: 12-10-2006 Saat 22:25
.
Boğaza 2 katlı yeni tüp tünel  
İstanbul Boğazına lastik tekerlekli araçlar için iki katlı yeni bir tüp tünel inşa edilecek. Her katı ikişer şeritli olacak tünelde gidiş ve gelişler farklı katlardan gerçekleştirilecek.

Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesinin yap-işlet-devret modeliyle yapımı için Yüksek Planlama Kurulundan onay aldı.Bakanlığın hazırladığı fizibilite çalışmasına göre, kentin iki yakasını denizin altından birleştirecek yeni tüp tünel için alternatif güzergahlar üzerinde çalışma yapıldı. Güzergahın, tarihi Yarımada'daki Kennedy Caddesi ile İstanbul-Ankara Devlet Yolunu birleştirmesi öngörülüyor. İnşaat tekniği açısından daha elverişli, tarihi ve kültürel mirasa etkinin en az ölçüde olacağı düşüncesiyle, ayrıca tünel boyunun kısalığı nedeniyle maliyetinin daha az olacağı öngörüsüyle bu güzergah öne çıktı.

Fizibilite çalışmasındaki öngörülere göre, tünel ikişer şeritli ve iki katlı olarak inşa edilecek. Gidiş ve gelişler, ayrı katlardan gerçekleştirilecek. Toplam uzunluğu 5,5 kilometre olması hesaplanan tünelden yalnızca küçük otobüs, minibüs ve otomobiller geçecek. Tünelin denizin altında kalan bölümlerinin inşasında ileri teknoloji ürünü tünel açma makinaları kullanılacak. Diğer bölümlerin yapımında aç-kapa ve Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu gibi yöntemlerden yararlanılacak.

Tünel, depreme son derece dayanıklı bir teknikle inşa edilecek ve olası bir depremin yıkıcı etkisini engellemek üzere esnek bir yapıda olacak. Projenin yapım maliyetinin toplam 500 milyon doları bulması bekleniyor. Yap-işlet-devret yönteminin uygulanacağı projede, yapımı üstlenen firmanın tüneli 25 yıllığına işletmesi öngörülüyor.
Yukarı Dön
Hawk Açılır Kutu Gör
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 07-03-2006
Konum: Turkiye
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 1700
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı Hawk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15-10-2006 Saat 05:27
yapabilirlerse tebrik etmek lazım.Çok önemli bir konu bu  

Düzenleyen Past Eternity - 16-10-2006 Saat 07:53
Yukarı Dön
sayko Açılır Kutu Gör
Daimi Üye
Daimi Üye
Simge
Fıkra ve spor bölüm moderatörü

Kayıt Tarihi: 09-09-2006
Konum: Turkiye
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı sayko Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16-10-2006 Saat 07:49
 inşallah  yaparlar
Yukarı Dön
darklevelone Açılır Kutu Gör
Daimi Üye
Daimi Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 12-03-2006
Konum: Turkey
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 382
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı darklevelone Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16-10-2006 Saat 19:57
 işallah yaprlarda bu istanbulu un tirafik çilesi belki biraz hafifler
Yukarı Dön
mesuth Açılır Kutu Gör
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 10-03-2006
Konum: Turkiye
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 101
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı mesuth Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21-10-2006 Saat 05:34
 Bir mühendis açıklama yapmıştı... Mevcut köprüleri güçlendirelim köprülere ikinci bir kat çıkalım maliyeti daha düşük olur demişti. Hem çevre yolu yapma derdi de yok...
www.elektronikders.com
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör



Bu Sayfa 0.219 Saniyede Yüklendi.