İstanbul Boğazına lastik tekerlekli araçlar için iki katlı yeni bir tüp tünel inşa edilecek. Her katı ikişer şeritli olacak tünelde gidiş ve gelişler farklı katlardan gerçekleştirilecek.
Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesinin yap-işlet-devret modeliyle yapımı için Yüksek Planlama Kurulundan onay aldı.Bakanlığın hazırladığı fizibilite çalışmasına göre, kentin iki yakasını denizin altından birleştirecek yeni tüp tünel için alternatif güzergahlar üzerinde çalışma yapıldı. Güzergahın, tarihi Yarımada'daki Kennedy Caddesi ile İstanbul-Ankara Devlet Yolunu birleştirmesi öngörülüyor. İnşaat tekniği açısından daha elverişli, tarihi ve kültürel mirasa etkinin en az ölçüde olacağı düşüncesiyle, ayrıca tünel boyunun kısalığı nedeniyle maliyetinin daha az olacağı öngörüsüyle bu güzergah öne çıktı.
Fizibilite çalışmasındaki öngörülere göre, tünel ikişer şeritli ve iki katlı olarak inşa edilecek. Gidiş ve gelişler, ayrı katlardan gerçekleştirilecek. Toplam uzunluğu 5,5 kilometre olması hesaplanan tünelden yalnızca küçük otobüs, minibüs ve otomobiller geçecek. Tünelin denizin altında kalan bölümlerinin inşasında ileri teknoloji ürünü tünel açma makinaları kullanılacak. Diğer bölümlerin yapımında aç-kapa ve Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu gibi yöntemlerden yararlanılacak.
Tünel, depreme son derece dayanıklı bir teknikle inşa edilecek ve olası bir depremin yıkıcı etkisini engellemek üzere esnek bir yapıda olacak. Projenin yapım maliyetinin toplam 500 milyon doları bulması bekleniyor. Yap-işlet-devret yönteminin uygulanacağı projede, yapımı üstlenen firmanın tüneli 25 yıllığına işletmesi öngörülüyor.