Türk Musikisi'nde Makamlar - ŞEVK-EFZA MAKAMI |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
invertor
Security Professional İnventor Kayıt Tarihi: 18-01-2008 Status: Aktif DeÄŸil Points: 3365 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı invertor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 06-04-2009 Saat 19:21 |
ŞEVK-EFZA MAKAMI
Şevk-Efza Makamı Dizisi, Acemaşiran perdesinde Nikriz beşlisi, yerinde Acemaşiran Makamı dizisi ve Çargah perdesinde Zirgüleli Hicaz Makamı dizilerinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir. a. Durak: Acemaşiran perdesidir b. Seyir: İnicidir c. Güçlü: Gerdaniye perdesidir d. Yeden: Hüseyni Aşiran perdesidir e. Donanım: Si küçük mücennep bemol, Re bakiye bemol Dizinin Seyri: Şevk-Efza Makamının seyrine Çargah perdesi üzerinde bulunan Zirgüleli Hicaz Makamı dizisinin sesleri kullanılarak başlanır. Gerdaniye perdesi üzerinde asma kalış yapılır. Acemaşiran dizisinin seslerine geçilerek dizinin orta seslerine inilir. Karışık seslerde dolaşılarak Acemaşiran perdesine Nikriz beşlisiyle inilir. Nikriz beşlisinin sesleri kullanılarak yedeni de gösterilmek suretiyle Acemaşiran perdesinde karar verilir. Bu makamdaki bazı şarkılar: * Ben esir-i handenim ey gül tenim (Tanburi Hikmet Bey) * Geçipte karşıma gözlerin süzme (Ahmet Ağa) * Hicran gibi alemde elim derd-i ser olmaz (Cevdet Çağla) * Sebep sensin gönülde ihtilale (Mustafa Nafiz Irmak) |
|
Yanıt Yaz | |
Tweet |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |