Türk Musikisi'nde Makamlar - FERAHFEZA MAKAMI |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
invertor
Security Professional İnventor Kayıt Tarihi: 18-01-2008 Status: Aktif DeÄŸil Points: 3365 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı invertor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 06-04-2009 Saat 19:17 |
FERAHFEZA MAKAMI
Ferahfeza Makamı, Acemaşiran perdesindeki Çargah Makamı dizisi ve Yegah perdesindeki Buselik Makamı dizilerinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir. a. Durak: Yegah perdesidir b. Seyir: İnicidir c. Güçlü: Dügah perdesidir (İkinci derecede Acem) d. Yeden: Kaba Nim Hicaz perdesidir e. Donanım: Si küçük mücennep bemol Dizinin Seyri: Ferahfeza Makamı seyrine genellikle Acem perdesi civarından başlanır. Çargah perdesine kadar inilerek Çargah'lı ve Dügah perdesinde Kürdi'li kalışlar yapılır. Genişleme sesleri fazlaca kullanılmaz. Bitiş sesleri ise Buselik dizisi ile olur. Yegah perdesindeki Buselik dizisinin sesleri kullanılarak yedeni olan Kaba Nim Hicaz perdesi de gösterilerek Yegah perdesinde karar verilir. Bu Makamdaki Bazı Şarkılar: * Bülbül-i hoş neva, lütfunu tut reva (Dede Efendi) * Dinlendi başım dün gece bir parça dizinde (Lemi Atlı) * El benim'çün seni sarmış biliyor (Dede Efendi) * Seyretmek için seyrini ey ruh-i revanım (İzak Varon) |
|
Yanıt Yaz | |
Tweet |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |