Türk Musikisi'nde Makamlar - BAYATİ ARABAN MAKAMI |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
invertor
Security Professional İnventor Kayıt Tarihi: 18-01-2008 Status: Aktif DeÄŸil Points: 3365 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı invertor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 06-04-2009 Saat 19:38 |
BAYATİ ARABAN MAKAMI
Bayati Araban Makamı Dizisi, Bayati Makamı dizisiyle Neva perdesi üzerindeki Zirgüleli Hicaz Makamı dizilerinin birlikte kullanılmasıyla meydana gelmiştir. a. Durak: Dügah perdesidir b. Seyir: İnicidir c. Güçlü: Neva perdesidir d. Yeden: Rast perdesidir e. Donanım: Si koma bemol, Mi bakiye bemol, Fa bakiye diyez Dizinin Seyri: İnici bir diziye sahip olan Bayati Araban Makamının seyrine tiz durak perdesi olan Muhayyer perdesi civarından başlanır. Zirgüleli Hicaz Makamının seslerinde dolaşılarak Neva perdesine inilir ve asma kalış yapılır. Çeşitli geçkiler kullanılarak tiz seslere çıkılır. Muhayyer perdesi üzerinde Kürdi dörtlüsünün sesleri kullanılarak genişleme yapılabilir. Muhayyer perdesinde asma kalış sösterilir. Tekrar Neva perdesine inilerek asma kalış yapılır. Sonra da Bayati Makamının seslerine geçilie ve Uşşak dörtlüsünün sesleri kullanılarak Dügah perdesinde karar verilir. Bu Makamdaki Bazı Şerkılar: * Bağa girdim ay çıktı, karşıma bir yar çıktı (Sadi Hoşses) * Bana n'oldu, değişti şimdi halim (Rahmi Bey) * Bana seyran-ı cemalindir emel (Rahmi Bey) * Bekasız hüsnün güvenme anına (Lemi Atlı) * Beni bigane mi sandın a canım (Salih Ağa) * Gidiyorum, göz yaşımı dökerim (Nikoğos Ağa) * Gözümde işvenümadır hayal-i bibedeli (Ahmet Rasim) * Kalacak sanma bu çağın, bu güzellik solacak (Zeki Arif Ataergin) * Neyleyeyim, nicedeyim, olamam bir an (Suyolcuzade Salih Efendi) |
|
Yanıt Yaz | |
Tweet |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |