Otokar, KAYA isimli mayýn korumalý zýrhlý aracýný ilk kez görücüye çýkarýyor.
Otokar, Birleþik Arap Emirlikleri’nin baþkenti Abu Dabi’de bu yýl dokuzuncusu düzenlenen savunma sanayii fuarý IDEX 2009’a katýlýyor. Abu Dabi Uluslararasý Fuar Merkezi’nde gerçekleþtirilen fuarda 40’a yakýn ülkeden dünyanýn önde gelen savunma sanayii þirketleri yer alýyor.
IDEX’te Otokar, yeni mayýn korumalý zýrhlý personel taþýyýcý aracý KAYA’yý, dünyaca ünlü taktik tekerlekli zýrhlý aracý Cobra’yý ve zýrhlý personel taþýyýcýsý ZPT’yi sergiliyor.
Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, bu aracý son dönemdeki ihtiyaçlarý göz önüne alarak geliþtirdiklerini söyledi. Görgüç, þöyle konuþtu:
"Bugün Türk ve dünya ordularýnda 25 binden fazla askeri aracýmýz aktif olarak kullanýlýyor. Bu araçlarýmýz farklý coðrafi bölgelerde ve farklý koþullarda kendini ispat etmiþ araçlar. Mayýna karþý koruma da bu özelliklerden bir tanesi. Özellikle COBRA aracýmýzla bu alanda kazandýðýmýz büyük deneyimimiz var. Geliþen ihtiyaçlar doðrultusunda, bu birikimimizi daha fazla personel taþýyabilecek, arazi kabiliyeti yüksek bir araca taþýmak istedik. KAYA bu þekilde doðdu. Mayýn korumalý araçlar alanýnda þu anda dünyada tartýþýlan en önemli konu taþýma kapasitesi, mayýna dayanýklýlýk ve üstün arazi performansýný birarada optimum þekilde sunabilmek... Otokar olarak KAYA zýrhlýmýz ile bunu baþardýðýmýza inanýyoruz.”
KAYA’nýn seri üretime hazýr olduðunu ve KAYA ile Otokar’ýn taktik tekerlekli araç ailesinin büyüdüðünü belirten Görgüç; “KAYA ile hedefimiz ihracat pazarlarýna açýlmak. KAYA’nýn çok kýsa bir sürede benimsenerek, dünyada savunma alanýnda maliyet etkin ve uygun bir çözüm olacaðýna inanýyoruz. IDEX de yeni aracýmýzý tanýtmak için iyi bir fýrsat” dedi.
KAYA NASIL BÝR ARAÇ ??
KAYA aracýnda, Otokar’ýn mayýna karþý korumalý araç konusunda COBRA zýrhlýsý ile kazandýðý deneyim ve bilgi birikimi kullanýldý. Araçta mayýna karþý üstün koruma saðlarken, benzersiz arazi kabiliyetleri ile de ideal bir birleþim sunmasý hedeflendi. Bu nedenle KAYA, üstün arazi performansý ile kendini dünyada kanýtlamýþ olan Daimler Chrysler Unimog 5000 yürür þasisi üzerinde tasarlandý. Araçta üstün koruma için monokok bir zýrhlý gövde kullanýldý.
KAYA 4x4 taktik tekerlekli zýrhlý aracýnda sürücü ile mürettebat bölümleri ayrý olarak geliþtirildi. 12 kiþilik mürettebat taþýma kapasitesine sahip araçta Otokar mühendisleri, içerideki personeli korumak için özel olarak mayýna ve patlamaya karþý korumalý koltuk sistemleri tasarladý. Araç iç tasarýmýnda ise gerektiðinde tahliyenin hýzlý ve kolay saðlanmasý hedeflendi.
KAYA aracýnýn mayýn dayaným konsepti, Otokar tarafýndan sanal ortamda özel yazýlýmlar kullanýlarak gerçekleþtirilen mayýn patlama simülasyonlarýyla oluþturuldu. Simulasyonlarda aracýn farklý lokasyonlarda gerçekleþtirilen patlama denemeleri ile araca optimum mayýn korumasý saðlandý. Ýlk prototipin 2008 yýlýnda tamamlanmasýnýn ardýndan aracýn uluslararasý askeri standartlara göre yapýlan performans testleri ve otomotiv performans testleri de baþarý ile tamamlandý. KAYA aracý, farklý arazi koþullarýnda da baþarýyla test edildi.
KAYA aracý kullanýcý istek ve ihtiyaçlarý doðrultusunda farklý görevlere uyabilecek deðiþik konfigürasyonlarda da tasarlanabilecek bir yapýya sahip. Modüler tasarýmýnýn sonucu KAYA aracý gerektiðinde mayýn korumalý yük taþýyýcý araç olarak da kullanýlabiliyor.
http://www.veteknoloji.com/mayina-karsi-tam-koruma-13342-.html - Kaynak
-------------
Bir deli rüzðar olurum alýrým seni burdan kaybolurum
|