http://www.veteknoloji.com/bigresim.php?bresim=20081016124232_msnmessenger2256x256.jpg">
MSN'den "2 ekmek, 1 süt" yazýyorsunuz anýnda geliyor...
Malatya'da bir bakkal, yaptýrdýðý web sayfasýyla ürünlerini tanýtýyor, MSN ile sipariþ alýyor. Sipariþleri adreslere götüren çocuklara telsiz yardýmýyla ulaþarak yeni sipariþleri bildiriyor.
Zafer Mahallesi'nde bakkallýk yapan Yaþar Baran, AA muhabirine yaptýðý açýklamada, deðiþen koþullar ve hýzla geliþen teknoloji nedeniyle küçük esnafýn ayakta kalabilmesinin zorlaþtýðýný, alýþveriþ merkezleri karþýsýnda ayakta kalabilmek ve mahalle bakkallýðýný modernize edebilmek için teknolojiyi lehine çevirmeye çalýþtýðýný söyledi.
''Uzun yýllardýr bakkallýk yaparak aileme bakýyorum. Baþka bir iþ alanýna atýlmam veya farklý bir iþ yapmaya kalkmam doðru olmayacaktý. Bu nedenle kendimi çaðýn gerekliklerine göre yenilemem gerektiðini düþündüm'' diyen Baran, bakkallýðý günün ihtiyaçlarýna yanýt verebilir bir duruma getirebilmek için yaptýklarýný þöyle anlattý:
''Bakkal olarak çalýþýyorsunuz, ancak çevrenizde çok büyük alýþveriþ merkezleri açýlýyor. Reklam yapýyorlar, servis imkaný sunuyorlar. Dolayýsýyla insanlar bu yerleri tercih etmeye baþlýyor. Yapmaya çalýþtýðým þey; bakkallýðý modernize edip günümüz þartlarýnda ihtiyaçlara yanýt veren bir pozisyona getirmekti. Öncelikle bir web sayfasý hazýrlatarak insanlarýn buradan ürünleri ve markalarý görebilmelerini saðladým. Ardýndan MSN yoluyla sipariþ almaya baþladým. MSN kullanýcýlarý ücretsiz olduðu için bu yolu tercih ediyorlar. Þu anda mahallede her vatandaþ tarafýndan bilinen ve tercih edilen bir hizmetimiz var.''
Verdiði hizmetlerin mahallede kadýnlar tarafýndan daha çok tercih edildiðini aifade eden Baran, sipariþe çýkan çocuklardan birine ulaþmasý gerektiðinde telefon yerine telsiz kullanarak giderlerini azaltmaya gittiðini belirtti.
Baran, babasý, üç çocuðu ve eþiyle birlikte çalýþtýðýný, iþlerin açýlmasý sonucu mahallede ikinci bir bakkal daha açtýðýný söyledi..
http://www.veteknoloji.com/teknolojik-bakkal-8047-.html - Kaynak