Bermuda Seytan Ucgeni Atlas Okyanusu'ndaki bu bolgede, ozellikle son 60 yilda bircok gemi ve ucak kaybolmus ve bunlardan geriye tek bir iz bile kalmamisti.
Kimsenin aciklama getiremedigi bu esrarengiz fenomen, icinde bilimadamlarinin da bulundugu pek cok insan tarafindan "dogaustu bir takim guclerin yaptirimi"
olarak algilandi ve oyle lanse edildi. Ancak, uzun yillardir devam eden arastirmalar birkac yil once bir sonuc verdi ve bu gizemli olaylarin aslinda basit
bir "dogalgaz cilvesi" oldugu aciklandi.
Yer altindan fiskiran dogal gazlar, sadece yuksek kara parcalarindan degil,deniz ve okyanus tabanlarindan da cikarlar. Cunku deniz tabanlari da ustu suyla
kaplanmis alcak kara parcalaridir. Ancak, okyanuslar cok derin olduklarindan tabanlarinda buyuk basinclar vardir. Bu yuksek basinc altindaki bolgelerden
cikmak isteyen dogal gazlar, oradaki cok dusuk isinin da etkisiyle kati hale donusurler ve "hidrat" denilen beyaz ve tebesirimsi bir madde haline gelirler.
Cok derinlere dalabilen robot kameralarinin bu bolgedeki karbeyaz okyanus tabanini ve bazi gemi enkazlarini resimlemesinden sonra konuya su bilimsel
aciklama getirilmistir:
Bu bolge, Gulf Stream denilen sicak su akintisinin da gectigi yerdir.
Tabanin bazen isinmasi yuzunden, bu "tebesir gazlar" erir ve sudan hafif olduklari icin yuzeye dogru yukselirler. O anda, tabandan yuzeye kadar bir bosluk
(vakum-girdap) olusur ve okyanus adeta delinir. O sirada oradan gecen yuzer ne varsa, derin bir kuyuya duser gibi hizla okyanusun dibini boylar. Cunku,
gazin kaldirma kuvveti gemileri tasiyacak guce sahip degildir. Gaz yukselmesi sona erince bosluk tekrar suyla dolar ve geriye hicbir iz kalmadan kocaman
gemiler kilometrelerce derine gomulmus olurlar. Ucaklarin duserek kaybolmasi ise gene ayni sebeptendir.
Yuzeye cikan dogal gazlar , havadan da hafif olduklari icin yukselmeye devam ederler. Bu kez vakum , bolgenin uzerindeki atmosferde olusur. Oradan tesadufen
gecen bir ucak hemen irtifa kaybeder ve motorlari durur.
Cunku, motorlardaki benzinin yanmasi icin oksijene ihtiyac vardir ve o boslukta hava olmadigi icin oksijen de olmaz. Boylece ucak da, hizla okyanus tabanini
boylar.
. Bermuda þeytan üçgeni olarak bilinen yer batý Atlantik okyanusunda, üçgen bir koordinat içinde kalan
esrarengiz bir alan. Yaklaþýk olarak 1.140.000 kilometre çapýnda.
Bölge Bermuda Adasý ile güney Florida arasýnda kalýyor. Bu bölgenin ilk raporlarý 15 inci yüzyýla ait. C. Colombus dan geliyor. Daha sonralarý takip edile
bilinen raporlar 19 uncu yüzyýlýn ortalarýndan itibaren baþlýyor. En önemli rapor ise 1945 deki flight 19 denilen hava filosunun komple burada iz býrakmadan
kaybolmasý. Bundan sonra bölge dikkati çekmeye baþlýyor.1942 de Colombus burada navigasyon cihazlarýnýn iyi çalýþmadýðýný, yanlýþ yönleri gösterdiðini
söylüyordu.. Bu bölge üzerinde iz býrakmadan kaybolan araçlarýn (deniz,hava
) adedi yaklaþýk olarak 200 adet. Henüz bir açýklama getirilmiþ deðil . Yani kaybolan uçaklarý bir kenara býrakýn buradaki gemileri bile su altý araþtýrmasý
ile bulmak mümkün olmamýþ,
gelim burasý hakkýndaki bazý teorilere
-USO veya UFO lar tarafýndan insan ve araçlar kaçýrýldýlar.
-Atlantis burada battý, bu sebeple halen bazý su altý medeniyetleri var ve kaybolmalara sebep oluyorlar. Piri Reis haritasýndaki The Island of Hispaniola
aslýnda Atlantis'dir diyorlar.
-Burada baþka zamanlara açýlan bilmediðimiz bir kapý var, bazý kondisyonlarda açýlýyor ve araçlar buradan deðiþik bir mekan ve zamana atlýyorlar.
Bu ünlü "Þeytan üçgeni", Bermuda adalarý, Florida ve Puerto Rico adasý arasýnda yer almakta. Burada bazý gemilerin ve uçaklarýn hiçbir iz býrakmadan
kaybolduðunu siz de duymuþsunuzdur. Peki bu nasýl oluyor?
Bermuda Þeytan Üçgeni sadece gemileri ve uçaklarý yutmakla da kalmýyor. Bu bölgede tuhaf oluþumlar da söz konusu. "Beyaz bir su" uçaklarýn ilginç bir
þekilde zaman kazanmasýna veya kaybetmesine yol açmakta. Denizin üzerinde büyük lekeler halinde ortaya çýkan beyaz su, yoðun miktarda kükürt ve az miktarda
metal de içermekte. Uzmanlar bunlarýn deniz diplerindeki yarýklardan sýzdýðýný düþünüyorlar. Akla gelen diðer bir olasýlýk da volkanik etkinlik.
Þeytan üçgeninde kaybolarak en fazla ünlenen olay "Flight 19" idi. Oysa ayný zamanda çok sayýda uçak kaybolmuþtu. Bunlar ikinci dünya savaþýnda Amerikan
donanmasýna ait bombardýman uçaklarýydý. Grumman IBM Florida Avenger tipindeki beþ uçak, 5 Aralýk 1945 tarihinde saat 14.00 civarýnda Florida’daki Fort
Lauderdale donanma üssünden ayrýldýktan sonra pilotlar uçuþ koþullarýnýn gayet iyi olduðunu bildirmiþlerdi.
Fakat sonra Bermuda Þeytan Üçgeni’nde birden bire yok oldular. Flight 19 uçaðýndan son haber alýndýðýnda büyük bir deniz uçaðý arama çalýþmalarý için yola
çýkmýþtý ve beþ bombardýman uçaðýnýn tahmini yerine varýldýðýnda alýnan bir sinyal bir müddet sonra aniden yok oldu. Ayný gün birkaç saat içinde altý uçaðýn
kaybolmasýndan sonra tarihin en büyük arama çalýþmalarý baþladý. Fakat uçaklara ait tek bir parça bile bulunamadý.
Gemiler de kayboldu
Tabii bunlarýn dýþýnda bazý gemiler de kayboldu. Bunlardan biri de kaybolmadan önce Florida ve Küba arasýnda yardým isteyen Japon yük gemisi "Raifuku Maru"
idi. Elbette ki Bermuda Þeydan Üçgeni’ndeki olaylarýn listesi çok daha uzun. Fakat olaya farklý bir açýdan da bakmak mümkün. Mesela Amerikan sahil
güvenliðin kayýtlarýna göre 1975 yýlýnda 21 gemi kaybolmuþ, fakat sadece dört tanesi Bermuda Þeytan Üçgeni’nde.
1976 yýlýnda ise 28 gemiden sadece altý tanesi iz býrakmadan yok oldu. Demek ki sayýlar bu alanýn mutlak "ölüm bölgesi" olduðunu pek kanýtlamýyor. Bilim
adamlarý Bermuda Þeytan Üçgeni’ndeki olaylarýn, kanýtlarýn hatalý bir þekilde ortaya konmasý, çaptýrýlmasý veya gizlenmesi nedeniyle esrarengiz bir hal
aldýðýný söylüyorlar. Mesela 1940 yýlýnda kaybolan "Gloris Colita" gemisi daha sonra Meksika körfezinde bulunmuþtu. Geminin bulunduðu gün hava sakindi. Ama
hava raporlarýna bakýldýðýnda bölgede þiddetli fýrtýnalarýn yaþandýðý ortaya çýktý. Ýki direkli yelkenli yýrtýlmýþ ve deponun içi su dolmuþtu.
Bermuda Þeytan Üçgeni’ndeki olaylarý uzaylýlarla iliþkilendirenler veya (hiçbir kanýtýn bulunmamasýna raðmen) kayýp Atlantis kýtasýnýn ve eski bir nükleer
savaþa ait kalýntýlarýn burada bulunmasý nedeniyle araçlarýn kaybolduðunu düþünen insanlar var.
Fakat araþtýrmacýlar hemen hemen tüm olaylardan kötü hava koþullarýnýn, yapým hatalarýnýn ya da dünyanýn manyetik alanýndaki bir kaymanýn sorumlu olduðunu
düþünüyorlar.
Öyle görülüyor ki Bermuda Þeytan Üçgeni’nin gizi varolmadýkça hiçbir zaman çözülemeyecek.
Fizikçilere göre kuzeyden ve güneyden gelen akýntýlar bölgede yosunlaþma oluþturduðu için gemiler batýyor, ayrýca oluþan yüz-ikiyüz metre yüksekliðindeki
dalgalarýn üzerinden geçen uçaklarý vakumla yutuyor. Akýntýlarýn meydana getirdiði girdaplar denizin altýnda ' mavi delikler' uçak ve gemileri kendisine
çekiyor. Sekseninci meridyen dairesi üzerinde yer alan Bermuda gibi ölüm deliklerinin bulunduðu ve manyetik çekim dalgalarýnýn üzerinden geçenleri yuttuðuda
Fizikçilerinin iddialarýndan. Yosunlarýn meydana getirdiði metan gazýnýn akým oluþturarak kapsama alanýna giren gemi ve uçaklarýn elektronik aletlerini
bozduðunu ve bir metan tüneli oluþturarak yutma olayýný gerçekleþtirdiðini ileri süren Fizikçilerin metafizike inanmadan bu esrarý çözmesi beklenmemeli...
|