Dizüstü bilgisayar endüstrisinde standartları belirleyen ve sektörün klasiği haline gelen Lenovo, ThinkPad markasının 15. yılı 17 Aralık Pazartesi günü düzenlenen basın toplantısı ile kutlandı.
2005 yılında IBM Kişisel Bilgisayar Bölümü'nün satın alınmasıyla Lenovo bünyesine geçen ve kişisel bilgisayar sektörü içinde, ileri teknoloji çözümleri ile her zaman kendisini farklı kılarak, iş amaçlı bilgisayar ihtiyacını karşılama konusunda en rağbet gören dizüstü bilgisayar olma özelliğini koruyan ThinkPad markasının 15. yılı kutlandı. 1992 yılında piyasaya sürüldüğünden bu yana ThinkPad, mükemmelliği bir gelenek haline getirip, profesyonel çalışanların ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği teknoloji çözümleri ile, güvenilirlik, akıllı tasarım ve üstün dayanıklılık performansı ile her zaman rakipsiz olmayı başardı.
Bugün, 160'dan fazla ülkede, 30 milyon adeti geçen satışıyla tüketicileriyle buluşmaya devam eden Lenovo ThinkPad, tasarım ve mühendislik alanlarında kazandığı 1000'in üstündeki ödül ile dünya çapında "en fazla ödül almış dizüstü markası" olma özelliğini koruyor.
Piyasaya çıkan ilk ThinkPad ürünü olan ThinkPad 700C, 10.4" renkli TFT ekrana ve TrackPoint aygıtına sahip ilk dizüstü bilgisayardı. Öncü teknolojileri ile her zaman dikkatleri üzerine toplayan ThinkPad, örneğin üstün güvenlik için tasarlanan parmak izi okuyucuyu tüketicilerin kullanımına ilk sunan marka olmuştur. Bugüne kadar Lenovo, parmak izi okuyucu ile donanmış altı milyon ThinkPad'i tüketiciler ile buluşturdu. Zamanla bilgisayar endüstrisi, ThinkPad'in piyasaya tanıttığı bir çok teknolojiyi, mobil bilgisayar kullanıcılarının sahip olması gereken standart özellikler haline getirdi.
ThinkPad'in sektördeki 15.yılını kutlaması ile ilgili Lenovo Doğu Avrupa Genel Müdürü Johannes M. Guschlbauer yaptığı açıklamada, "ThinkPad özellikle profesyonel iş yaşamında bir bilgisayardan beklenen tüm özellikleri müşterilerimize sunuyor. Gelişmiş Ar&Ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkan üstün ThinkVantage teknolojileri ile rakipsiz hale gelen ThinkPad serisi ile tanışan tüketicilerin, bilgisayar satın alımında göz önüne aldıkları öncelikler değişiyor. Örneğin, ThinkPad ile tanışmış olan çoğu müşterilerimiz, ThinkPad dizüstü bilgisayarlar dışında bir ürünü asla kullanmak istemiyorlar. Bunun nedeni ThinkPad ile yaşadıkları deneyimden ve Lenovo'nun kendilerine sağladığı mükemmel satış öncesi ve sonrası hizmetten duydukları memnuniyet. Böyle bir markaya sahip olmaktan dolayı büyük bir gurur duyuyoruz. Lenovo Thinkpad dizüstü bilgisayar, sektörünün eşsiz bir klasiğidir" dedi.
Lenovo Hakkında
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY), kendisini, dünyanın mühendislik harikası kişisel bilgisayarlarını tasarlamaya adamıştır. Gelişmekte olan pazarlara yatırım yapmaya odaklanan Lenovo'nun iş modeli inovasyon, operasyonel verimlilik ve müşteri memnuniyeti üzerine inşa edilmiştir. Lenovo Grup'un IBM'in Kişisel Bilgisayar Bölümü'nü satın almasıyla, şirket, gelişmekte; yüksek kaliteli, güvenilir, sağlam, kullanımı kolay teknoloji ürünleri üretmekte, pazarlamakta ve dünya çapında hizmetler sunmaktadır. Lenovo'nun ana araştırma merkezleri Japonya Yamato, Çin Pekin, Şangay ve Shenzhen ile Kuzey Carolina Raleigh'de bulunmaktadır.