Message Delivery Failure
Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block list
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
Your message addressed to the target domain (xxx.com) could not be delivered
because the mail server responsible for this domain returned a permanent error.
E-Mail gönderdiğinizde yukarıdaki gibi hata alıyorsanız mail sunucu ipniz veya
domain isminiz blocklanmış demektir.
E-Posta ve Karalisteler
Karalisteler, istenmeyen e-posta gönderildiği tespit edilen ip adreslerini
içeren listelerdir. Bir ip adresinin karaliste olup olmadığını anlamanız için
herhangi bir karaliste kuruluşunun websitesinden sorgulama yapabilirsiniz.
Bununla birlikte aşağıdaki adreslerden tek seferde onlarca karaliste kuruluşu
için sorgulama yapabilirsiniz:
http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
www.dnsstuff.com
www.dnsbl.info
http://www.spamhaus.org
http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup linkinden ip adresinizin trend-micro
RBL listesinde olup olmadığını ayrıca kontrol etmelisiniz.
SPAMHAUS
Spamhaus dünyada en yaygın kullanılan karaliste kuruluşlarının başında
gelmektedir. SBL, XBL ve PBL listeleri mevcuttur. Listelenen ip adreslerini
başvuru yapılmadan listeden çıkartmamaktadır.
SBL(Spamhaus Block List) : Spam veya fishing
yaptığı, ya da farklı kötü amaçlar için kullanıldığı tespit edilen ip
adreslerinin bulunduğu listedir. SBL de listeleniyorsanız spamhaus web
sayfasından detaylı bilgi alarak listeden çıkmanız için yapmanız gereken
işlemler konusunda bilgi alabilirsiniz.
XBL(Eploits Block List) : Networküne virüs,
trojan veya solucan bulaşan internet kullanıcılarının bulunduğu listedir.
PBL(Policy Block List) : Dinamik ip
adreslerinin tutulduğu listedir.
TREND MICRO
Dünyada en yaygın kullanılan diğer karaliste kuruluşu trend micro dur. Trend
micro nun RBL ve DUL listeleri mevcuttur. Listelenen ip adreslerini başvuru
yapılmadan listeden çıkartmamaktadır.
RBL(Realtime Block List) : Spam yaptığı
tespit edilen ip adreslerinin bulunduğu listedir.
DUL (Dynamic User List) : Dinamik ip adreslerinin
içinde bulunduğu listedir.
UCEPROTECT : Uceprotect aktif olarak
listeleme işlemi yapan ve yaygın kullanılan bir diğer karaliste kuruluşudur. 3
farklı listesi mevcuttur. Listede bulunan ip adreslerinin listeden çıkması için
son spam tespit edildikten sonra 7 gün geçmesi gerekmektedir.
Uceprotect level-1 : Aktif spam yapan ip
adreslerinin bulunduğu listedir. Bu listede listeniyorsanız öncelikle
networkünüzü kontrol ederek spama neden olan durumu tespit ederek problemi
çözmeniz gerekmektedir.
Uceprotect level-2 : İçinde bulunduğunuz ip
bloğu içinde uceprotect level-1 de bulunan ip sayısı uceprotect in belirlediği
alt limiti eriştiğinde listeye alınmaktadır.
Uceprotect level-3 : İnternet servis
sağlayıcıların(ISP) sahip oldukları ip sayılarına göre değişiklik gösteren
uceprotect level-1 de listelene ip sayısı için bir alt limit belirmelektedir.
Level-1 de listelenen ip sayısı bu sayıya ulaştığında ISP nin sahip olduğu tüm
ip adresleri karalisteye eklenmektedir.
DİĞER KARALİSTELER
Rats-Dyna : İp adreslerini ptr kayıtlarına
göre statik, dinamik olarak iki gruba ayırıp ptr kaydı olarak reverse dns kaydı
bulunmayan ip adreslerini listelemektedir.
Barracuda : Çok nadir problem yaşanan
karalistelerden biridir, kendi web sayfası üzerinden başvuru yaparak listeden ip
adresinizi çıkartabilirsiniz
Nomorefunn : Bu listeden çıkabilmek için
mail sunucunuzun reverseDNS ve MX kayıtlarının yapılandırılmış olması
gerekmektedir. Daha sonra ilgili kuruluşun web sayfası üzerinden başvuru yaparak
ip adresinizi listeden çıkartabilirsiniz.
Backscatterer : Uceprotect tarafından
desteklenen ve işleyiş olarak uceprotect’i örnek alan karaliste kuruluşudur.
Aralarında ki fark, blok olarak ip adreslerini karalisteye eklemez ve listede
olan ip adreslerini spam durduktan 28 gün sonra listeden çıkartır.
MAİL SUNUCUMUN İP ADRESİ KARALİSTEYE GİRDİ, NE YAPMAM GEREKİR ?
Mail sunucu ip adresiniz karalisteye girdiyse çoğu durumda bunun sebebi
virüs ve zararlı yazılımlar değildir. Çünkü zaten mail sunucularında
güncel güvenlik yazılımları devamlı olarak çalıştırılmalıdır.
SPAM e-postalar büyük ihtimalle gerçek bir e-posta kullanıcısı
tarafından farklı bir ip adresinden kullanıcı adı ve şifresiyle birlikte
kimlik denetiminden geçerek gönderilmektedir. Bunun olması 2 şekilde
gerçekleşebilir;
- E-posta kullanıcısının şifresi çok kolay olduğu için tahmin edilerek kullanılmıştır,
- E-posta kullanıcısının bilgisayarına keylogger gibi bir trojan bulaşmış ve şifre bilgilerini ele geçirmiştir.
Birinci durumda e-posta kullanıcısına daha karmaşık olan başka bir şifre
verilirek problem çözülür. İkinci durumda ise mail sunucu loglarından
SPAM e-mail gönderen kullanıcının ip adresi tespit edilerek ilgili
kişinin kullandığı bilgisayardaki trojan temizlenir ve yeni bir e-posta
şifresi verilir.
Bazen de SPAM e-postalar, kullanıcı kimlik denetiminden geçmeden
dışarıdan enjekte ediliyor olabilirler. Bu durumda mail sunucumuz “open
relay” olarak çalışıyor demektir. Konfigürasyonu düzeltilmelidir.
Düzenleyen hackers_kral - 23-01-2015 Saat 10:44