Bilginin Adresi Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Haberler > Güncel
  Aktif Konular Aktif Konular RSS - 2011 YGS Şifreli Çözüm Taktiği
  SSS SSS  Forumu Ara   Events   Kayıt Ol Kayıt Ol  GiriÅŸ GiriÅŸ

2011 YGS Şifreli Çözüm Taktiği

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
S3Z3R Açılır Kutu Gör
Moderator
Moderator
Simge

Kayıt Tarihi: 31-03-2007
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 820
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı S3Z3R Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 2011 YGS Şifreli Çözüm Taktiği
    Gönderim Zamanı: 04-04-2011 Saat 15:55

'ÖSYM yetkilerini Milli Piyango'ya bıraktı'

NTVMSNBC okurları, ÖSYM’nin YGS’de şifre iddialarıyla ilgili yaptığı açıklamayı değerlendirdi. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir'in açıklaması öğrenci, veli ve eğitimcileri tatmin etmedi. İşte okurların yorumları...

 
 
Yaklaşık 1.5 milyon öğrencinin ter döktüğü Yüksek Öğretime Giriş Sınavı’nda (YGS) ortaya atılan gizli şifre iddiaları tartışmalara yol açtı. Buna göre Matematik testinde 40 sorudan 38’i belli bir şifreyle çözülebiliyordu. İddiaların ardından Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı soruşturma başlattı.

ÖSYM’den de iddialara yalanlama geldi. Sadece basına dağıtılan örnekte bu durumun sözkonusu olduğunu ifade eden ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir, öğrencilere verilen kopyada bu durumun olmadığını söyledi. ÖSYM, şüpheleri ortadan kaldırmak için bütün kitapçıları internette paylaştı.

NTVMSNBC okurları, şifre skandalıyla ilgili değerlendirmerde bulundu. Okurların birçoğu şifreleme nedeniyle YGS'nin iptal edilmesini isterken, bazı okurlar da sınavda kopya olduğuna inanmadığını ifade etti.

 
 
 
İlginç bir şey keşfettim kitapçıklarda.

Şıkların yerleri devrederek değişiyor.

Yani basın kopyasındaki şıklar

A) 8    B) 9   C) 7   D) 6    E) 5

ise bu şıkların sıralaması değişmiyor ve sadece devrederek, diyelim ki, şu şekilde oluyor:

A) 9    B) 7    C) 6    D) 5    E) 8


Durum bu şekilde olduğunda da küçükten büyüğe sıralama sistemini aynı şekilde sırayla devrettirerek soruyu cevaplamış oluyoruz:

A) 9   B) 7   C) 6   D) 5   E) 8
     6       7        8         9        5

Yani doğru cevap "7" çıkmış oluyor.

Bu şekilde birkaç deneme sonunda sadece bir şıkkın çakıştığı duruma ulaşmış oluyoruz ve bu çakışan tek şık da doğru cevap olmuş oluyor.



Resimli açıklama:



Bir diğer örnek:

 
 

1 tanede ben baktım herhangi bir kitapçıktan yanlış yapmadım sanırım 





İlk yayımladığım örnekte iki durumda da yalnızca bir şık çakışıyor doğru, bu soru bu yöntem ile yanlış cevaplanabiliyor; fakat bu yöntem en kötü ihtimalle soruyu doğru cevaplama olasılığını %50'ye çıkarmakta. Bunun nasıl bir açıklaması olabilir?



ÖSYM ne yapmış:

1-Önce soruları bir "ana kitapçıkta" hazırlıyor. Burada şıklar küçükten büyüğe sıralı. Mesela: a)1 b)2 c)4 d)7 şeklinde. (Bu kitapçık kimseye verilmemiş)
2-Doğru şıkka dokunmayıp, yanlış şıkların yerini değiştiriyor. Mesela doğru şık b)2 olsun, şöyle yapıyor: a)7 b)2 c)1 d)4 (Bu kitapçık sonradan basına verilmiş)
3-Adaya özel kitapçıkları hazırlarken, sadece şıkları kaydırıyor, karıştırmıyor. Mesela: a)4 b)7 c)2 d)1 (Bu kitapçık türevleri de öğrencilere verilmiş)

Böylece başlığı açan arkadaşın dediği şekilde, doğru cevaplar bulunabilir hale gelmiş.

Olayın özeti bu... Tabi bu kasıtlı mı yapıldı, değil mi bilemiyoruz.





Şu husular oldukça önemli:


1) Neden şıkların yerleri harmanlanarak değil de kaydırılarak değiştirildi? Şıkları harmanlayacak algoritmayı yazmak bu kadar mı zordu?

2) En kötü durumda bile doğru şıkları bulma olasılığı %50'ye düşmekte. Benim denediğim kitapçıklarda doğru cevaba ulaşma oranım 40'ta 36 oldu. Diğer 4 soruda ise doğru olma olasılığı olan şıklar 2 taneye iniyordu. Bu kadar yüksek bir doğruluk oranını veren bir yöntem neden mevcut?

 

 

Alıntıdır




Düzenleyen S3Z3R - 04-04-2011 Saat 16:00
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör



Bu Sayfa 0.156 Saniyede Yüklendi.