Türk Musikisi'nde Makamlar - ISFAHAN MAKAMI |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
invertor
Security Professional İnventor Kayıt Tarihi: 18-01-2008 Status: Aktif DeÄŸil Points: 3365 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı invertor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 06-04-2009 Saat 19:37 |
ISFAHAN MAKAMI
Isfahan Makamı Dizisi, Bayati Makamı dizisi ile Dügah perdesindeki Rast dörtlüsünün birleşmesiyle meydana gelmiştir. a. Durak: Dügah perdesidir b. Seyir: İnici - çıkıcıdır c. Güçlü: Neva perdesidir d. Yeden: Rast perdesidir e. Donanım: Si koma bemol Dizinin Seyri: İnici - çıkıcı bir diziye sahip olan Isfahan Makamının seyrine güçlüsü olan Neva perdesi civarından başlanır. Bayati Makamının seslerinde dolaşılarak Neva perdesinde asma kalış yapılır. Neva perdesindeki Buselik seslerinde dolaşılır. Tiz seslere doğru fazla genişleme yapmaz. Neva perdesinden pese doğru inilerek Dügah perdesinde Rast'lı kalış yapılır. Sonra tekrar Bayati Makamının sesleri kullanılarak Dügah perdesinde karar verilir. Bu Makamdaki Bazı Şerkılar: * Bilirim nazı olur, bilmeyerek her güzelin (Erdinç Çelikkol) * Düşme ey aşık hayale yağma yok (Hacı Arif Bey) * Etme bihudefigan vaz geç gönül (Rahmi Bey) * Ey gaziler yol göründü yine garip serimi (3. Selim) * Fariğ olmam eylesen yüzbin cefa sevdim seni (Sadettin Kaynak) * Ferdayı düşünmem, seni sinemde uyutsam (Zeki Duygulu) * Ne bakarsın a gönül hırs ile yarin yüzüne (Bimen Şen) * Sen de mi hala esir-i zülfi-i yar olmaktasın (Udi Hasan Bey) |
|
Yanıt Yaz | |
Tweet |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |