Türk Musikisi'nde Makamlar - FERAHNAK MAKAMI |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
invertor
Security Professional İnventor Kayıt Tarihi: 18-01-2008 Status: Aktif DeÄŸil Points: 3365 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı invertor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 06-04-2009 Saat 19:21 |
FERAHNAK MAKAMI
Ferahnak Makamı Dizisi, Irak perdesindeki Ferahnak beşlisi, Dügah perdesinde Rast dörtlüsü, Nim Hicaz perdesinde Hicaz dörtlüsü, ve Segah perdesindeki Ferahnak beşlisinin karışık kullanılarak birleşmesinden meydana gelmiştir. a. Durak: Irak perdesidir b. Seyir: İnicidir c. Güçlü: Evç perdesidir d. Yeden: Acemaşiran perdesidir e. Donanım: Fa bakiye diyez, Do bakiye diyez Dizinin Seyri: Ferahnak Makamının seyrine genellikle dizinin üst tarafında bulunan sesler kullanılarak başlanır. Neva perdesi üzerinde Rast beşlisi halinde genişleme yapılarak Evç perdesinde asma kalış yapılır. Ferahnak beşlisinin sesleri kullanılarak dizinin orta seslerine inilir. Dügah perdesinde Hicaz'lı kalış gösterilir. Ferahnak beşlisinin sesleri kullanılarak Irak perdesine inilir. Yedeni olan Acemaşiran perdesi de gösterilerek Irak perdesinde karar verilir. Bu makamdaki bazı şarkılar: * Beğendim seni efendim geçmem asla ben (Dede Efendi) * Dil verdim ol gül gonca izara (Nikoğos Ağa) * Hoş yaratmış bari ezel (Nikoğos Ağa) * Ruhumda bahar açtı onun bülbülü sendin (Artaki Candan) |
|
Yanıt Yaz | |
Tweet |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |