İstanbul trafiği ''havalanıyor'' |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Fırtına
Moderator Kayıt Tarihi: 11-09-2008 Konum: Turkey Status: Aktif Değil Points: 689 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Fırtına
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 23-02-2009 Saat 21:12 |
İstanbul'da şehir içi trafik sorunu Havaray ve Asmaray'la gökyüzüne çıkıyor.
Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu Genel Başkanı Remzi Kozal, köprü maliyetinin 5'te 1'ine, karayolunun 3'te 1'ine yapılan Havaray ve Asmaray'ın İstanbul trafiğinin tek çözümü olduğunu söyledi Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu Genel Başkanı mimar Remzi Kozal, İstanbul trafiği için çöözümün karayolu ve metrobüsün üçte biri maliyetli Havaray ve Asmaray sistemi olduğunu söyledi. Mimar Remzi Kozal, Japonya ve ABD başta olmak üzere bir çok ülkede uygulanan modelin, üçüncü köprü, Marmaray ve metrobüs yatırımlarının sürdüğü bir dönemde, İstanbul'un geleceği için kaçınılmaz olduğunu söyledi. KÖPRÜLER İÇİN Üçüncü köprünün nereden geçerse geçsin her halükarda çok katlı olması gerektiğini belirten Remzi Kozal, mevcut iki köprünün de gerek raylı sistem ve gerekse ilave karayolu ulaşımı için mevcutlarından bağımsız bir şekilde iki ya da üçer katlı duruma getirilmesinin şehir içi trafiğini oldukça rahatlatacağını söyledi. Kozal, Havaray ve Asmaray sistemlerinin mevcut yol güzergahlarında yer alıp ve karayolu trafiğini her hangi bir şekilde olumsuz etkilemeden konuşlandırılabileceği için artı bir çözüm olduğunu anlattı. TELESİYEJ GİBİ İstanbul'un da çarpık yapılaşma nedeniyle başka alternatifinin olmadığını dile getiren Kozal, “İstanbul trafiğinin çözümü için yer altına kat kat inilemiyor. o zaman kat kat yollara ihtiyaç var. Maliyet açısından da karayolundan, metrodan daha ucuz. Üçte bir fiyatına geliyor” dedi. Bir köprünün maliyetinin 2.5 milyar dolar civarında olduğunu kaydeden mimar Remzi Kozal, “Böyle bir sistem, köprü var olduğu için fazla maliyet getirmeyecektir. Yaklışık 250 milyon dolarla - 500 milyon dolara mal olur. Normal karayolu ve köprü de daralmamış olur” dedi. Kozal, sistemin hızının hızının 50-100 km olduğunu bildirdi. İETT davası geciktirdi Havaray sistemi, aslında İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin de planları arasında yer alıyor. Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Kompleksi arasında olacak ilk havaraya 2008 yılında başlanılması planlanıyordu ancak belediyenin yatırımlar için bel bağladığı İETT arazisi satışı yargı sürecine takılınca projeye başlanamadı. Kaynak |
|
Bir deli rüzğar olurum alırım seni burdan kaybolurum |
|
Yanıt Yaz | |
Tweet |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |