Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Nasýl Programlama Öðrenebilirim?

Nereden Yazdırıldığı: Bilginin Adresi
Kategori: Bilgisayar Güvenliði / Computer Security
Forum Adı: Güvenlik / Security Makaleleri
Forum Tanımlaması: Bilgisayarýnýzý Her Türlü Saldýrýya Karþý Korumak Ýçin Yapmanýz Gerekenler
URL: https://www.bilgineferi.com/forum/forum_posts.asp?TID=8560
Tarih: 06-05-2024 Saat 23:23


Konu: Nasýl Programlama Öðrenebilirim?
Mesajı Yazan: megabros
Konu: Nasýl Programlama Öðrenebilirim?
Mesaj Tarihi: 08-04-2010 Saat 00:14

Programlama eðer belli bir seviyeyi aþtýysanýz sizin bilgisayarla olan bir numaralý baðýnýz olacaktýr.Çünkü bilgisayarýn temelidir programlama.Ama nedense herkes korkar nasýl bu programlamaya baþlamalýyým diye.

Eðer programlamaya baþlamak istiyorsanýz ilk olarak bir programlama dili seçmelisiniz.Buda ne yapacaðýnýzla alakalýdýr.Mesela þuanda programlama dillerine sýnýf koyabiliriz.Görsel olanlar ve olmayanlar olarak.C/Visual C,Basic/Visual Basic,Pascal/Delphi gibi.Burda önemli olan temeli kavramaktýr.Bu yüzden önce yazý temelli programlama dillerini öðrenebiliriz.Bundan görsel olanlara geçmek çok daha kolay olacaktýr.

Programlamaya temel bir giriþ yapalým.Belirli bir problemi çözmek için bir bilgisayar dili kullanýlarak yazýlmýþ deyimler dizisine Program denir.Ýþte bu programlarý oluþturmak veya istediðimiz gibi çalýþmasýný saðlamak için programlama dillerini kullanýrýz.Mesela aþaðýda C diliyle basit bir program yazalým.

#include

main()

{

int i ;

scanf("%d",&i);

i:=i*i;

printf("%d",i);

}

gibi birþey yazdýk.Biraz alakalý olanlar ne iþlev yaptýðýný bilir bunun dýþýnda karakterlerin anlamsýzca yanyana geliþi gibi gözükebilir.Aslýnda iþin temelini bilmeyen ama tüm komutlarý ve etiketleri bilen biri için böyledir.Çünkü bir programlama dilinde neyin ne iþe yaradýðýný yalayýp yutmuþsunuzdur ama program yazamýyorsunuzdur.Bunun nedeni algoritma bilmemenizdir.Peki nedir bu algoritmalar ve neden bu kadar önemlidir.

Algoritmalar
Belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayýdaki iþlemler dizisidir.Bir program yazarken ne yaptýðýmýzý bilmemiz gerekir.Bunun için ilk önce bir algoritma çýkarmalýyýz bu sayede kusursuz bir programa ulaþabiliriz ki programlama da asýl amaç budur.

Mesela bankaya para yatýracaðýz bunun algoritmasýný çýkaralým;


1. Evden çýktýk
2. Bankaya doðru gittik
3. Bankaya gelip sýra için fiþ aldýk
4. Sýra bize geldi ve paramýzý yatýrmaya gittik
5. Banka Cüzdanýný evde unuttumuþuz!
6. Eve dönüp cüzdaný aldýk
7. Bankaya gelip sýra için fiþ aldýk
8. Sýra bize geldi ve paramýzý yatýrmaya gittik
9. Paramýzý yatýrdýk!

Olayýn temeli anlaþýlmýþtýr sanýrým þimdi gerçek bir program için algoritma yazalým;

1'den 100'e kadar olan sayýlarýn toplamýný veren algoritma.

1. Toplam T, sayýlar da i diye çaðýrýlsýn.
2. Baþlangýçta T'nin deðeri 0 ve i'nin deðeri 1 olsun.
3. i'nin deðerini T'ye ekle.
4. i'nin deðerini 1 arttýr.
5. Eðer i'nin deðeri 100'den büyük deðil ise 3. adýma git.
6. T'nin deðerini yaz.

Algoritmalarýn yazým dili deðiþik olabilir. Günlük konuþma diline yakýn bir dil olabileceði gibi simgelere dayalý da olabilir. Akýþ þemasý eskiden beri kullanýla gelen bir yapýdýr. Algoritmayý yazarken farklý anlamlar taþýyan deðiþik þekildeki kutulardan yararlanýlýr. Yine ayný amaç için kullanýlan programlama diline yakýn bir (sözde kod = pseudo code) dil , bu kendimize özgü de olabilir, kullanýlabilir.

Her algoritma aþaðýdaki kriterleri saðlamalýdýr.

1. Girdi: Sýfýr veya daha fazla deðer dýþarýdan verilmeli.
2. Çýktý: En azýndan bir deðer üretilmeli.
3. Açýklýk: Her iþlem (komut) açýk olmalý ve farklý anlamlar içermemeli.
4. Sonluluk: Her türlü olasýlýk için algoritma sonlu adýmda bitmeli.
5. Etkinlik: Her komut kiþinin kalem ve kaðýt ile yürütebileceði kadar basit olmalýdýr.

Not: Bir program için 4. özellik geçerli deðil. iþletim sistemleri gibi program sonsuza dek çalýþýrlar .

Problem Çözme
Problem çözmede, soruna hemen giriþmek yerine, dikkatli ve sistematik yaklaþým ilke olmalýdýr. Problem iyice anlaþýlmalý ve mümkün olduðu kadar küçük parçalara ayýrýlmaladýr.

Descartes tarafýndan "Discourse on Method" isimli kitabýnda anlatýlan problem çözme teknikleri;

1. Doðruluðu kesin olarak kanýtlanmadýkça, hiçbir þeyi doðru olarak kabul etmeyin; tahmin ve önyargýlardan kaçýnýn.
2. Karþýlaþtýðýnýz her güçlüðü mümkün olduðu kadar çok parçaya bölün.
3. Düzenli bir biçimde düþünün; anlaþýlmasý en kolay olan þeylerle baþlayýp yavaþ yavaþ daha zor ve karmaþýk olanlara doðru ilerleyiniz.
4. Olaya bakýþýnýz çok genel, hazýrladýðýnýz ayrýntýlý liste ise hiçbir þeyi dýþarýda býrakmayacak kadar kusursuz ve eksiksiz olsun.

Son olarak programlama ya baþlamak istiyorsanýz size o programlamanýn temelini ve iþleyiþini anlatan bir kaynak bulun(kitap,internet vs.) daha sonra ise algoritmalarý öðrenin böylece programcý olma yolunda küçük ama saðlam bir adým atmýþ olursunuz.

Saygýlar.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat