Bilginin Adresi Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Müzik Dünyası > Müzik Genel
  Aktif Konular Aktif Konular RSS - Türk Musikisi'nde Makamlar  - ISFAHAN MAKAMI
  SSS SSS  Forumu Ara   Events   Kayıt Ol Kayıt Ol  GiriÅŸ GiriÅŸ

Türk Musikisi'nde Makamlar - ISFAHAN MAKAMI

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
invertor Açılır Kutu Gör
Security Professional
Security Professional
Simge
İnventor

Kayıt Tarihi: 18-01-2008
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 3365
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı invertor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Türk Musikisi'nde Makamlar - ISFAHAN MAKAMI
    Gönderim Zamanı: 06-04-2009 Saat 19:37
ISFAHAN MAKAMI

Isfahan Makamı Dizisi, Bayati Makamı dizisi ile Dügah perdesindeki Rast dörtlüsünün birleşmesiyle meydana gelmiştir.

a. Durak: Dügah perdesidir
b. Seyir: İnici - çıkıcıdır
c. Güçlü: Neva perdesidir
d. Yeden: Rast perdesidir
e. Donanım: Si koma bemol

Dizinin Seyri: İnici - çıkıcı bir diziye sahip olan Isfahan Makamının seyrine güçlüsü olan Neva perdesi civarından başlanır. Bayati Makamının seslerinde dolaşılarak Neva perdesinde asma kalış yapılır. Neva perdesindeki Buselik seslerinde dolaşılır. Tiz seslere doğru fazla genişleme yapmaz. Neva perdesinden pese doğru inilerek Dügah perdesinde Rast'lı kalış yapılır. Sonra tekrar Bayati Makamının sesleri kullanılarak Dügah perdesinde karar verilir.

Bu Makamdaki Bazı Şerkılar:
* Bilirim nazı olur, bilmeyerek her güzelin (Erdinç Çelikkol)
* Düşme ey aşık hayale yağma yok (Hacı Arif Bey)
* Etme bihudefigan vaz geç gönül (Rahmi Bey)
* Ey gaziler yol göründü yine garip serimi (3. Selim)
* Fariğ olmam eylesen yüzbin cefa sevdim seni (Sadettin Kaynak)
* Ferdayı düşünmem, seni sinemde uyutsam (Zeki Duygulu)
* Ne bakarsın a gönül hırs ile yarin yüzüne (Bimen Şen)
* Sen de mi hala esir-i zülfi-i yar olmaktasın (Udi Hasan Bey)
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör



Bu Sayfa 0.156 Saniyede Yüklendi.