Bilginin Adresi Homepage
Forum Home Forum Home > Bilgisayar > İşletim Sistemleri
  New Posts New Posts
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

REKLAM ALANI

El dokuma Konya Kilim, Kayseri Kilim, Antik Milas Halı, Antik Yörük Kilim, Hint Kilim

Konya Kilimleri Kayseri Kimleri Yörük İran ve Antika Kilimler Hint Kilimleri

Yeni ve 2. El İnşaat Yapı Malzemeleri

Masa iskele, Beton Paspayı, Kalıpaltı iskele, Güvenlikli iskele

Fayer İnşaat Ergenekon İnşaat


Windows XP Aygıt Yöneticisi tarafından üretilen hata kodlarının açıklaması

 Post Reply Post Reply
Author
Message
invertor View Drop Down
Security Professional
Security Professional
Avatar
İnventor

Joined: 18-01-2008
Status: Offline
Points: 3324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote invertor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Windows XP Aygıt Yöneticisi tarafından üretilen hata kodlarının açıklaması
    Posted: 16-10-2010 at 12:40
Windows XP Professional'da Aygıt Yöneticisi tarafından üretilen hata kodlarının açıklaması
 
Bu bölümde hata kodları ve bu hata kodları için olası çözümler listelenmektedir. Hata kodları sayısal sırayla listelenmiştir.

Devam etmeden önce, hata kodunu bildiğinizden emin olun. Hata kodunu, Aygıt Yöneticisi'nde aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda görüntüleyebilirsiniz. Aygıt Yöneticisi içinden hataların büyük bölümünü de çözebilirsiniz.

Sorun giderme işlemlerine başlamak için şu adımları izleyin:
  1. Aygıt Yöneticisi'nin açık olduğundan ve sorunun yaşandığı aygıtın seçili olduğundan emin olun. Önerilen çözümlerin bir bölümünü Aygıt Yöneticisi aracılığıyla gerçekleştirebilirsiniz.
    1. Bilgisayarım'ı sağ tıklatın ve ardından Özellikler'i tıklatın.
    2. Donanım sekmesini seçin ve Aygıt Yöneticisi'ni tıklatın.
    3. Sorunun yaşandığı aygıt türünü çift tıklatın. Örneğin, modeminizle ilgili sorunlar yaşıyorsanız, bu kategorideki aygıtları görmek için Modemler'i çift tıklatın.

      Aygıtların listesi görüntülenir. Bir aygıtta sorunlar yaşanıyorsa, bu aygıtın yanında kırmızı bir ünlem işareti görünür. Bir aygıt bilinmiyorsa (genelde eksik sürücüler nedeniyle oluşur), aygıtın yanında sarı bir ünlem işareti görünür.
    4. Sorunun yaşandığı aygıtı sağ tıklatın ve ardından Özellikler'i tıklatın. Bu işlem aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunu açar. Hata kodunu, bu iletişim kutusunun Aygıt durumu alanında görebilirsiniz.

     

  2. Sorununuzu tanılamak ve çözmek için mümkünse Sorun Giderme Sihirbazı'nı kullanın.
    1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Genel sekmesini tıklatın.
    2. Sorun Gider'i tıklatarak Sorun Giderme Sihirbazı'nı başlatın. Sihirbaz birkaç basit soru sorar ve sağladığınız yanıtlara bağlı olarak sorununuza yönelik bir çözüm sunar. Sorun Giderme Sihirbazı kullanılamıyorsa 3. adıma geçin.
    3. Sorunu çözmek için sihirbaz tarafından sağlanan çözüm adımlarını uygulayın.
    4. Hatanın çözülmüş olup olmadığını görmek için aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusundaki Aygıt durumu alanına bakın. Hata çözülmüşse, işiniz tamamlanmış demektir. Aksi durumda, 3. adıma geçin.
  3. Sorun Giderme Sihirbazı sorununuzu çözmenize yardımcı olamadıysa veya kullanılamıyorsa, aldığınız hata kodunu bu makalede bulun.

    Not Aldığınız hata kodunu bu makalede bulamıyorsanız Destek hizmetlerine başvurun. Bunun nasıl yapılacağı hakkında bilgi için, aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:
  4. İlgili hata kodu için önerilen çözümleri uygulayın.
    • Hatanın çözülmüş olup olmadığını görmek için aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusundaki Aygıt durumu alanına bakın. Hata çözülmüşse, işiniz tamamlanmış demektir.
    • Sorun yine de devam ediyorsa, bu makale ne yazık ki sorununuzu çözmemiştir. Sonraki adımlarınızda, birinden yardım istemeniz uygun olabilir. Veya bu sorunun çözümünde yardımcı olması için Microsoft Destek ile bağlantı kurabilirsiniz. Bunun nasıl yapılacağı hakkında bilgi için, aşağıdaki Microsoft


Edited by invertor - 16-10-2010 at 13:03
Back to Top
invertor View Drop Down
Security Professional
Security Professional
Avatar
İnventor

Joined: 18-01-2008
Status: Offline
Points: 3324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote invertor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-10-2010 at 12:50

1 - 10 arasındaki kodlar

loadTOCNode(2, 'moreinformation'); 1 - 10 arasında bir hata kodu aldıysanız bu bölümü inceleyin.

Kod 1

Aygıt düzgün olarak yapılandırılamadı. (Kod 1)

Nedeni

Aygıtın sürücüleri bilgisayarda yüklü değildir veya sürücüler hatalı yapılandırılmıştır.

Önerilen çözüm

Sürücüyü güncelleştirin

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini tıklatın ve sonra Sürücüyü Güncelleştir'i tıklatarak Donanım Güncelleştirme Sihirbazı'nı başlatın. Yönergeleri izleyerek sürücüyü güncelleştirin. Sürücüyü güncelleştirmek sorunu çözmezse, daha fazla bilgi için donanım belgelerinize bakın.

Kod 3

Bu aygıtın sürücüleri bozulmuş veya sisteminiz yetersiz bellekte veya başka kaynaklarda çalışıyor olabilir. (Kod 3)

Önerilen çözümler

Aşağıda, bu sorunu çözmek için deneyebileceğiniz bazı işlemler açıklanmaktadır.

Açık olan bazı uygulamaları kapatın

Bilgisayarda aygıtı çalıştırmak için yeterli bellek yoksa, bazı uygulamaları kapatarak belleği boşaltabilirsiniz. Bellek ve sistem kaynakları ile sanal bellek ayarlarını da denetleyebilirsiniz.

  • Bellek ve sistem kaynaklarını denetlemek için, Görev Yöneticisi'ni açın. Görev Yöneticisi'ni açmak için, CTRL+ALT+DELETE tuşlarına basın ve ardından Görev Yöneticisi'ni tıklatın.
  • Sanal bellek ayarlarını denetlemek için, Bilgisayarım'ı sağ tıklatın, Özellikler'i tıklatın, Gelişmiş sekmesini tıklatın ve sonra da Performans alanında Ayarlar'ı tıklatın.

Sürücüyü kaldırın ve yeniden yükleyin

Aygıt sürücüsü bozulmuş olabilir. Sürücü bozulmuşsa, Aygıt Yöneticisi'nden sürücüyü kaldırın ve yeniden yüklemek üzere yeni donanımları tarayın.

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Ancak bazı durumlarda, sürücünün istenebileceği Yeni Donanım Sihirbazı açılır. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
  2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Aygıt Yöneticisi'ni açın, Eylem'i ve ardından Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatın. Yönergeleri izleyin.

RAM ekleyin

Ek rasgele erişim belleği (RAM) takmanız gerekebilir. RAM hakkında daha fazla bilgi için, aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:

 

Kod 10

Aygıtın donanım anahtarında FailReasonString değeri varsa, hata iletisi olarak bu dize görüntülenir. Bu kayıt defteri dize değeri sürücü veya numaralandırıcı tarafından bu alana yerleştirilir. Donanım anahtarında FailReasonString yoksa, aşağıdaki hata iletisini alırsınız:

Aygıt başlatılamıyor. (Kod 10)

Önerilen çözümler

Aşağıda, bu sorunu çözmek için deneyebileceğiniz bazı işlemler açıklanmaktadır.

Sürücüyü güncelleştirin

Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini tıklatın ve sonra Sürücüyü Güncelleştir'i tıklatarak Donanım Güncelleştirme Sihirbazı'nı başlatın. Yönergeleri izleyerek sürücüyü güncelleştirin.

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntüleyin

Kod 10 ile ilgili hatalar hakkında daha fazla bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makaleye  tıklayın:

http://support.microsoft.com/kb/943104/ Windows XP tabanlı bilgisayarlarda Aygıt Yöneticisi'nin görüntülediği Kod 10 ile ilgili hataların açıklaması (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
 

11 - 20 arasındaki kodlar

loadTOCNode(2, 'moreinformation'); 11 - 20 arasında bir hata kodu aldıysanız bu bölümü inceleyin.

Kod 12

Bu aygıt, kullanabileceği yeterli boş kaynak bulamıyor. Bu aygıtı kullanmak istiyorsanız, sistemdeki diğer aygıtlardan birini devre dışı bırakmanız gerekiyor. (Kod 12)

 

Nedeni

Bu hata iletisi, bilgisayarınızda yüklü olan iki farklı aygıta (BIOS, işletim sistemi veya her ikisi tarafından) aynı G/Ç bağlantı noktaları, aynı kesme veya aynı Doğrudan Erişim Belleği kanalı atanmışsa oluşabilir. Bu hata iletisi BIOS tarafından aygıt için yeterli kaynak ayrılmamışsa da görüntülenebilir.

Önerilen çözüm

Çakışmanın yerini belirlemek ve çakışmaya neden olan aygıtı devre dışı bırakmak üzere Aygıt Yöneticisi'ndeki Sorun Giderme Sihirbazı'nı kullanabilirsiniz.

Çakışmaya neden olan aygıtı devre dışı bırakın

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Genel sekmesini tıklatın.
  2. Sorun Gider'i tıklatarak Sorun Giderme Sihirbazı'nı başlatın. Sihirbaz birkaç basit soru sorar ve sağladığınız yanıtlara bağlı olarak sorununuza yönelik bir çözüm sunar.
  3. Sorunu çözmek için sihirbaz tarafından sağlanan çözüm adımlarını uygulayın.

Kod 14

Bu aygıt, bilgisayarınızı yeniden başlatana kadar düzgün olarak çalışamaz. (Kod 14)

 

Önerilen çözüm

Bilgisayarınızı yeniden başlatın

Başlat'ı tıklatın, Bilgisayarı Kapat'ı tıklatın ve Windows'u Kapat iletişim kutusunda Yeniden Başlat seçeneğini belirleyerek bilgisayarı yeniden başlatın.

Kod 16

Windows, bu aygıtın kullandığı kaynakları tanımlayamıyor. (Kod 16)

 

Nedeni

Aygıt kısmen yapılandırılmıştır.

Önerilen çözüm

Aygıta ek kaynaklar atayın

Not Aşağıdaki adımlar yalnızca aygıt bir Tak ve Kullan aygıtıysa uygulanabilir. Aygıt bir Tak ve Kullan aygıtı değilse, daha fazla bilgi için aygıtın belgelerine başvurabilirsiniz.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Kaynaklar sekmesini tıklatın.
  2. Yanında soru işareti bulunan bir kaynak varsa, bu kaynağı seçerek aygıta atayın.
    • Kaynak değiştirilemiyorsa, Ayarları Değiştir'i tıklatın.
    • Ayarları Değiştir seçeneği kullanılamıyorsa, Otomatik ayarları kullan onay kutusunun işaretini kaldırarak kullanılabilir olmasını sağlayın.

Kod 18

Bu aygıtın sürücülerini tekrar yükleyin. (Kod 18)

 

Önerilen çözüm

Sürücüyü güncelleştirin. Bu yöntem işe yaramazsa, Aygıt Yöneticisi'ni kullanarak bu aygıtın sürücüsünü yeniden yükleyin.

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

Sürücüyü güncelleştirin

Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini tıklatın ve sonra Sürücüyü Güncelleştir'i tıklatarak Donanım Güncelleştirme Sihirbazı'nı başlatın. Yönergeleri izleyerek sürücüyü güncelleştirin. Bu yöntem işe yaramazsa, sürücüyü kaldırıp yeniden yüklemeniz gerekir.

Sürücüyü kaldırın ve yeniden yükleyin

Sürücü bozulmuşsa, Aygıt Yöneticisi'nden sürücüyü kaldırın ve yeniden yüklemek üzere yeni donanımları tarayın.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
  2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Aygıt Yöneticisi'ni açın, Eylem'i ve ardından Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatın. Yönergeleri izleyin.

 

Kod 19

Kayıt defterindeki yapılandırma bilgisi eksik ya da bozuk olduğundan Windows bu donanım aygıtını başlatamıyor. Bu sorunu gidermek için önce Sorun Giderme Sihirbazı'nı çalıştırmayı deneyin. Bu işe yaramazsa, donanım aygıtını kaldırıp yeniden yüklemeniz gerekir. (Kod 19)

 

Önerilen çözümler

Bir kayıt defteri sorunu algılanmıştır.

Bu, bir aygıt için birden çok hizmet tanımlanmışsa ve hizmetin alt anahtarı açılırken hata oluşuyorsa veya sürücü adı hizmet alt anahtarından alınamıyorsa oluşabilir. Aşağıda, bu sorunu çözmek için deneyebileceğiniz bazı işlemler açıklanmaktadır.

Sürücüyü kaldırın ve yeniden yükleyin

Aygıt Yöneticisi'nden sürücüyü kaldırın ve yeniden yüklemek üzere yeni donanımları tarayın.

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Ancak bazı durumlarda, sürücünün istenebileceği Yeni Donanım Sihirbazı açılır. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
  2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Aygıt Yöneticisi'ni açın, Eylem'i ve ardından Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatın. Yönergeleri izleyin.

En son başarılı kayıt defteri yapılandırmasını geri yükleyin

Bu içerik deneyimli bilgisayar kullanıcıları için tasarlanmıştır.

Bilinen Son İyi Yapılandırma özelliği, bilgisayarınızı çalışan en güncel ayarlarla başlatmak için kullanabileceğiniz bir kurtarma seçeneğidir. Bilinen Son İyi Yapılandırma özelliği, bilgisayarın son olarak başarıyla başlatılışında kullanılan tüm kayıt defteri bilgilerini ve sürücü ayarlarını geri yükler.

Bilinen Son İyi Yapılandırma özelliği hakkında daha fazla bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makaleye tıklayın:

http://support.microsoft.com/kb/307852/  Windows XP'de Bilinen Son İyi Yapılandırma özelliği kullanılarak bilgisayarınız nasıl başlatılır (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)

Kayıt defterini düzenleyin

Bu içerik deneyimli bilgisayar kullanıcıları için tasarlanmıştır.

Son çare olarak, doğrudan kayıt defterini düzenleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi için, aşağıdaki Microsoft Web sitesinde yer alan Microsoft Windows 2000 Server Resource Kit'te Kayıt Defteri Başvurusu'na bakın:

Kayıt defteri bilgileri Windows XP içindir.



Edited by invertor - 16-10-2010 at 12:59
Back to Top
invertor View Drop Down
Security Professional
Security Professional
Avatar
İnventor

Joined: 18-01-2008
Status: Offline
Points: 3324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote invertor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-10-2010 at 12:51

21 - 30 arasındaki kodlar

loadTOCNode(2, 'moreinformation'); 21 - 30 arasında bir hata kodu aldıysanız bu bölümü inceleyin.

Kod 21

Windows bu aygıtı kaldırıyor. (Kod 21)

 

Önerilen çözüm

Bu hata, Windows'un aygıtı kaldırmaya devam ettiği anlamına gelir. Ancak aygıt henüz tümüyle kaldırılmamıştır. Aşağıda, bu sorunu çözmek için deneyebileceğiniz bazı işlemler açıklanmaktadır.

  • Birkaç saniye bekleyin ve daha sonra F5 tuşuna basarak Aygıt Yöneticisi görünümünü güncelleştirin.
  • Bu işlem sorunu çözmezse, bilgisayarınızı yeniden başlatın. Başlat'ı tıklatın, Bilgisayarı Kapat'ı tıklatın ve Windows'u Kapat iletişim kutusunda Yeniden Başlat seçeneğini belirleyerek bilgisayarı yeniden başlatın.

Kod 22

Bu aygıt devreden çıkarıldı. (Kod 22)

Önerilen çözüm

Aygıt Yöneticisi'ni kullanarak aygıtı etkinleştirin.

Aygıt Yöneticisi'nde, Eylem'i ve sonra da Aygıtı Etkinleştir'i tıklatın. Aygıtı Etkinleştir sihirbazı başlatılır. Yönergeleri izleyin.

Kod 24

Aygıt yok, düzgün olarak çalışmıyor veya sürücülerinin tamamı yüklenmemiş. (Kod 24)

 

Nedeni

Aygıt hatalı yüklenmiştir. Sorunun nedeni donanım arızası olabilir veya yeni bir sürücü gerekmektedir.

Aygıtlar kaldırılmak üzere hazırlanmışsa bu durumda kalır. Aygıt kaldırıldıktan sonra bu hata yok olur.

Önerilen çözüm

Aygıtı kaldırdığınızda bu hata çözülmelidir.

Kod 28

Bu aygıtın sürücüleri yüklenmemiş. (Kod 28)

 

Önerilen çözüm

Sürücüyü yükleyin

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini tıklatın ve sonra Sürücüyü Güncelleştir'i tıklatarak Donanım Güncelleştirme Sihirbazı'nı başlatın. Yönergeleri izleyerek sürücüyü yükleyin.

Kod 29

Aygıtın üretici bilgileri istenilen kaynakları vermediğinden, bu aygıt devre dışı bırakıldı. (Kod 29)

 

Önerilen çözüm

BIOS'tan aygıtı etkinleştirin.

BIOS'tan aygıtı etkinleştirin

Aygıtın BIOS'undan aygıtı etkinleştirin. Bu değişikliği yapmakla ilgili bilgi için, donanım belgelerine bakın veya donanım üreticisine başvurun.

 

31 - 40 arasındaki kodlar

loadTOCNode(2, 'moreinformation'); Kod 31

Windows, aygıtın istediği sürücüleri yükleyemediğinden, bu aygıt düzgün olarak çalışmıyor. (Kod 31)

 

Önerilen çözüm

Sürücüyü güncelleştirin

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Ancak bazı durumlarda, sürücünün istenebileceği Yeni Donanım Sihirbazı açılır. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini tıklatın ve sonra Sürücüyü Güncelleştir'i tıklatarak Donanım Güncelleştirme Sihirbazı'nı başlatın. Yönergeleri izleyerek sürücüyü güncelleştirin.

Kod 32

Bu aygıtın sürücü (hizmeti) devre dışı. Bu özelliği başka bir sürücü sağlıyor olabilir. (Kod 32)

 

Nedeni

Kayıt defterinde bu sürücü için başlangıç türü devre dışı olarak ayarlanmıştır.

Önerilen çözümler

İlgili aygıtın sürücüsünü yeniden yükleyin. Bu yöntem işe yaramazsa, kayıt defterinden aygıtın başlangıç türünü değiştirmeniz gerekebilir.

Sürücüyü kaldırın ve yeniden yükleyin

Aygıt Yöneticisi'nden sürücüyü kaldırın ve yeniden yüklemek üzere yeni donanımları tarayın.

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Ancak bazı durumlarda, sürücünün istenebileceği Yeni Donanım Sihirbazı açılır. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
  2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Aygıt Yöneticisi'ni açın, Eylem'i ve ardından Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatın. Yönergeleri izleyin.

Kayıt Defteri'nden başlangıç türünü değiştirin

Bu içerik deneyimli bilgisayar kullanıcıları için tasarlanmıştır.

Sürücü gerekiyorsa ve yeniden yükleme veya yükseltme işe yaramazsa, son çare olarak kayıt defterini doğrudan düzenleyebilirsiniz. Kayıt Defteri Düzenleyicisi'ni kullanarak, başlangıç türünü doğrudan kayıt defteri içinden değiştirin. Daha fazla bilgi için, aşağıdaki Microsoft Web sitesinde yer alan Microsoft Windows 2000 Server Resource Kit'te Kayıt Defteri Başvurusu'na bakın:

 

Kod 33

Windows, bu aygıt için hangi kaynakların gerekli olduğunu belirleyemiyor. (Kod 33)

Önerilen çözüm

Aygıt için gerekli kaynak türlerini belirleyen çeviriciyle ilgili bir hata vardır.

Önerilen çözüm

Donanımı yapılandırın. Donanımı yapılandırmak işe yaramazsa, donanımın değiştirilmesi gerekebilir.

Donanımı yapılandırın veya değiştirin

Sorun Giderme Sihirbazı'nı çalıştırarak sorunu çözemezseniz, aygıtı yapılandırın veya değiştirin. Aygıtı yapılandırma veya değiştirme konusunda daha fazla bilgi için aygıt donanımının satıcısına başvurun.

Kod 34

Windows bu aygıt için ayarları belirleyemiyor. Bu aygıtla gelen belgelere başvurun ve yapılandırmak için Kaynak sekmesini kullanın. (Kod 34)

Önerilen çözüm

Aygıtı el ile yapılandırın.

Bu içerik deneyimli bilgisayar kullanıcıları için tasarlanmıştır.

Aygıtı el ile yapılandırın

Aygıtın el ile yapılandırılması gerekmektedir. Aygıtı el ile yapılandırma yönergeleri için donanım belgelerine bakın veya donanım satıcısına başvurun. Aygıtı yapılandırdıktan sonra, Windows'daki kaynak ayarlarını yapılandırmak üzere Aygıt Yöneticisi'ndeki Kaynaklar sekmesini kullanabilirsiniz.

Kod 35

Bilgisayarınızın sistem üretici bilgileri, bu aygıtı yapılandırmak ve kullanmak için yeterli bilgi içermiyor. Bu aygıtı kullanmak için bir üretici bilgileri veya BIOS güncelleştirmesi almak üzere bilgisayar üreticinize başvurun. (Kod 35)

Nedeni

BIOS için kaynak atamalarının depolandığı Çok İşlemcili Sistem (MPS) tablosunda aygıtınız için bir girdi eksiktir ve güncelleştirilmesi gerekmektedir.

Önerilen çözüm

BIOS'u güncelleştirmek üzere sistem satıcısına başvurun.

Kod 36

Bu aygıt bir PCI kesmesi istiyor ancak bir ISA kesmesi için yapılandırılmış (veya tersi). Bu aygıt için kesmeyi yeniden yapılandırmak üzere bilgisayarın sistem kur programını kullanın. (Kod 36)

Önerilen çözüm

Kesme isteği (IRQ) çevirisinde hata oluşmuştur. IRQ ayırmalarının ayarlarını değiştirin.

Bu içerik deneyimli bilgisayar kullanıcıları için tasarlanmıştır.

IRQ ayırmalarının ayarlarını değiştirin

BIOS ayarlarını değiştirme hakkında daha fazla bilgi için donanım belgelerine bakın.

BIOS kurulum aracını kullanarak IRQ ayırmalarının ayarlarını (bu seçenekler varsa) değiştirmeyi de deneyebilirsiniz. BIOS'ta, çevre birimi bileşenleri arasındaki bağlantılar veya ISA aygıtları için belirli IRQ'ları ayırma seçenekleri olabilir.

Kod 37

Windows bu donanımın aygıt sürücüsünü başlatamıyor. (Kod 37)

 

Önerilen çözüm

Sürücü, DriverEntry yordamını yürüttüğünde bir hata döndürmüştür. Bu aygıtın sürücülerini tekrar yükleyin.

Sürücüyü kaldırın ve yeniden yükleyin

Aygıt Yöneticisi'nden sürücüyü kaldırın ve yeniden yüklemek üzere yeni donanımları tarayın. Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Ancak bazı durumlarda, sürücünün istenebileceği Yeni Donanım Sihirbazı açılır. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım üreticisinin Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
  2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Aygıt Yöneticisi'ni açın, Eylem'i ve ardından Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatın. Yönergeleri izleyin.

Kod 38

Aygıt sürücüsünün önceki kopyası hala bellekte olduğundan Windows bu donanım için aygıt sürücüsü yükleyemiyor. (Kod 38)

 

Önerilen çözüm

Sürücünün önceki bir kopyası zaten yüklü olduğu için sürücü yüklenemedi. Bilgisayarı yeniden başlatın.

Sorun Giderme Sihirbazı'nı kullanın

Sorun Giderme Sihirbazı'nı henüz çalıştırmadıysanız bunu şimdi yapın.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Genel sekmesini tıklatın.
  2. Sorun Gider'i tıklatarak Sorun Giderme Sihirbazı'nı başlatın. Sihirbaz birkaç basit soru sorar ve sağladığınız yanıtlara bağlı olarak sorununuza yönelik bir çözüm sunar.
  3. Sorunu çözmek için sihirbaz tarafından sağlanan çözüm adımlarını uygulayın.

Bilgisayarınızı yeniden başlatın

Başlat'ı tıklatın, Bilgisayarı Kapat'ı tıklatın ve Windows'u Kapat iletişim kutusunda Yeniden Başlat seçeneğini belirleyerek bilgisayarı yeniden başlatın.



Edited by invertor - 16-10-2010 at 12:56
Back to Top
invertor View Drop Down
Security Professional
Security Professional
Avatar
İnventor

Joined: 18-01-2008
Status: Offline
Points: 3324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote invertor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-10-2010 at 12:52

Kod 39

Windows bu donanım için aygıt sürücüsü yükleyemiyor. Sürücü bozuk veya eksik olabilir. (Kod 39)

 

Nedeni

Kod 39 hatalarının birkaç nedeni olabilir:

  • Gerekli bir aygıt sürücüsü eksiktir.
  • Gerekli bir ikili dosya bozulmuştur.
  • Dosya G/Ç işlemiyle ilgili bir sorun bulunmaktadır.
  • Başka bir ikili dosyadaki girdi noktasına başvuran bir sürücü yüklenememektedir.

Önerilen çözüm

Bu aygıtın sürücülerini tekrar yükleyin.

Sürücüyü kaldırın ve yeniden yükleyin

Aygıt Yöneticisi'nden sürücüyü kaldırın ve yeniden yüklemek üzere yeni donanımları tarayın.

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Ancak bazı durumlarda, sürücünün istenebileceği Yeni Donanım Sihirbazı açılır. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
  2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Aygıt Yöneticisi'ni açın, Eylem'i ve ardından Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatın. Yönergeleri izleyin.

Kod 40

Aygıt sürücüsünün önceki kopyası hala bellekte olduğundan Windows bu donanım için aygıt sürücüsü yükleyemiyor. (Kod 40)

 

Önerilen çözüm

Sürücü için kayıt defterinin hizmet alt anahtarındaki bilgiler geçersizdir. Bu aygıtın sürücülerini tekrar yükleyin.

Sürücüyü kaldırın ve yeniden yükleyin

Aygıt Yöneticisi'nden sürücüyü kaldırın ve yeniden yüklemek üzere yeni donanımları tarayın.

Sürücünün yolunu sağlamanız istenebilir. Windows'da sürücü yerleşik olarak bulunabilir veya aygıtı son kurduğunuzda yüklenen sürücü dosyaları olabilir. Ancak bazı durumlarda, sürücünün istenebileceği Yeni Donanım Sihirbazı açılır. Sürücü istenirse ve yoksa, donanım satıcısının Web sitesinden en son sürücüyü karşıdan yüklemeyi deneyebilirsiniz.

  1. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
  2. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Aygıt Yöneticisi'ni açın, Eylem'i ve ardından Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
 

41 - 50 arasındaki kodlar

loadTOCNode(2, 'moreinformation'); 41 - 50 arasında bir hata kodu aldıysanız bu bölümü inceleyin.

Kod 41

Windows bu donanım için aygıt sürücüsünü başarıyla yüklediği halde donanım aygıtını bulamıyor. (Kod 41)

 

Önerilen çözüm

Bu sorun, Tak ve Kullan özelliği olmayan bir aygıt için sürücü yüklediyseniz ama Windows bu aygıtı bulamıyorsa oluşur. Aşağıda, bu sorunu çözmek için deneyebileceğiniz bazı işlemler açıklanmaktadır.

Sorun Giderme Sihirbazı bu sorunu çözemezse aşağıdakilerden birini yapın:

  • Aygıt kaldırılmışsa, sürücüyü kaldırın, aygıtı bağlayın ve sonra Donanım değişikliklerini tara'yı tıklatarak sürücüyü yeniden yükleyin.
  • Donanım kaldırılmamışsa, sürücü dosyaları eski olabilir. Bu durumda, sürücüyü Aygıt Yöneticisi'nden güncelleştirin. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini tıklatın ve sonra Sürücüyü Güncelleştir'i tıklatarak Donanım Güncelleştirme Sihirbazı'nı başlatın. Yönergeleri izleyerek sürücüyü güncelleştirin.
  • Aygıt, Tak ve Kullan özelliği olmayan bir aygıtsa, sürücünün daha yeni bir sürümünü yüklemeniz gerekebilir. Tak ve Kullan özelliği olmayan aygıtları yüklemek için, Donanım Ekleme sihirbazını kullanın. Başlat'ı ve ardından Çalıştır'ı tıklatın. Aç kutusuna hdwwiz.cpl yazın.

Kod 42

Bir başka kopya aygıt sistemde çalıştığından Windows bu donanım için aygıt sürücüsü yükleyemiyor. (Kod 42)

 

Önerilen çözüm

Bir yinelenen aygıt algılanmıştır. Bu hata, bir veri yolu sürücüsü tarafından hatalı biçimde aynı adlı alt işlemler oluşturulduğunda (veri yolu sürücü hatası) veya seri numaralı bir aygıt eski konumundan kaldırılmadan önce yeni bir konumda bulunduğunda oluşur. Bilgisayarınızı yeniden başlatarak bu sorunu çözebilirsiniz.

Bilgisayarınızı yeniden başlatın

Başlat'ı tıklatın, Bilgisayarı Kapat'ı tıklatın ve Windows'u Kapat iletişim kutusunda Yeniden Başlat seçeneğini belirleyerek bilgisayarı yeniden başlatın.

Kod 43

Sorun bildirdiğinden Windows bu aygıtı durdurdu. (Kod 43)

 

Önerilen çözüm

Aygıtı denetleyen sürücülerden biri, işletim sistemine aygıtın bir nedenle başarısız olduğunu bildirmiştir.

Sorun Giderme Sihirbazı'nı zaten çalıştırdıysanız, sorunu tanılama hakkında daha fazla bilgi için donanım belgelerine bakabilirsiniz.

Kod 44

Bir uygulama ya da hizmet bu donanım aygıtını kapattı. (Kod 44)

 

Önerilen çözüm

Bilgisayarınızı yeniden başlatın.

Bilgisayarınızı yeniden başlatın

Başlat'ı tıklatın, Bilgisayarı Kapat'ı tıklatın ve Windows'u Kapat iletişim kutusunda Yeniden Başlat seçeneğini belirleyerek bilgisayarı yeniden başlatın.

Kod 45

Şu an, bu donanım aygıtı bilgisayara takılı değil. (Kod 45)
 

Önerilen çözüm

Bu hata, daha önce bilgisayara bağlı olan bir aygıt artık bağlı değilse oluşur. Bu sorunu çözmek için, ilgili donanım aygıtını bilgisayara yeniden bağlayın.

Herhangi bir çözüm gerekmez. Bu hata kodu yalnızca aygıtın bağlantısının kesildiğini belirtmek için kullanılır ve herhangi bir çözüm uygulanması gerekmez. İlgili aygıtı bilgisayara bağladığınızda hata kodu otomatik olarak çözülür

Aşağıdaki bilgiler deneyimli kullanıcılar içindir.

Aygıt Yöneticisi, DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES ortam değişkeni 1 olarak ayarlanarak (bu aygıtların gösterileceği anlamına gelir) başlatılırsa, önceden takılmış olan (NONPRESENT) aygıtlar aygıt listesinde görüntülenir ve aygıtlara bu hata kodu atanır.

Kod 46

İşletim sistemi kapatılmakta olduğundan Windows bu donanım aygıtına erişim sağlayamıyor. (Kod 46)

 

Önerilen çözüm

Sistem kapatıldığı için aygıt kullanılamamaktadır.

Herhangi bir çözüm gerekmez. Bilgisayarınızı bir sonraki yeniden başlatmanızda donanım aygıtı düzgün çalışmalıdır.

Bu hata kodu yalnızca Sürücü Doğrulama etkinleştirilmişse ve tüm uygulamalar zaten kapatılmışsa ayarlanır.

Kod 47

Güvenli kaldırma için hazırlandığından Windows bu donanım aygıtını kullanamasa da bilgisayardan kaldırılmadı. (Kod 47)

 

Önerilen çözümler

Aşağıda, bu sorunu çözmek için deneyebileceğiniz bazı işlemler açıklanmaktadır.

Aygıtı yeniden bağlayın

Bu hata kodu yalnızca Güvenli Kaldırma uygulamasını kullanarak aygıtı kaldırılmaya hazırladıysanız veya fiziksel bir çıkartma düğmesine bastıysanız oluşur.

Aygıtı bilgisayarınıza yeniden bağlayın

Bu aygıtın bilgisayarla bağlantısını kesin ve aygıtı yeniden bağlayın.

Bilgisayarınızı yeniden başlatın

Aygıtın bilgisayarınızı doğru şekilde bağlandığından emin olun ve sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın. Başlat'ı tıklatın, Bilgisayarı Kapat'ı tıklatın ve Windows'u Kapat iletişim kutusunda Yeniden Başlat seçeneğini belirleyerek bilgisayarı yeniden başlatın.

Kod 48

Windows'la sorunları olduğundan bu aygıtın yazılımının çalışması engellendi. Yeni bir sürücü için donanım satıcınızla temasa geçin. (Kod 48)

Önerilen çözüm

Sürücüyü güncelleştirin.

Sürücüyü güncelleştirin

Sürücünün en son sürümünü veya güncelleştirilmiş bir sürücü edinmek üzere donanım aygıtınızın üreticisine başvurun. Daha sonra sürücüyü bilgisayarınıza yükleyin.

Kod 49

Sistem yığını çok büyük (Kayıt Defteri Boyutu Sınırını geçtiğinden) olduğundan Windows yeni donanım aygıtlarını başlatamıyor. (Kod 49)

Nedeni

Sistem kovanı en büyük boyutuna ulaşmıştır ve boyutu azaltılıncaya kadar yeni aygıtlar çalışamaz. Sistem kovanı, kayıt defterinin, işletim sisteminin yüklü olduğu bilgisayarın yapılandırmasıyla ilgili bilgiler içeren bir dosya kümesiyle ilişkilendirilmiş kalıcı bir parçasıdır. Yapılandırılmış öğeler arasında uygulamalar, kullanıcı tercihleri, aygıtlar, ve benzeri öğeler sayılabilir. Sorun, bilgisayara artık takılı olmadığı halde sistem kovanında listelenmeye devam eden bazı aygıtlarla ilgili olabilir.

Önerilen çözüm

Aşağıda, bu sorunu çözmek için deneyebileceğiniz bazı işlemler açıklanmaktadır.

Bu içerik deneyimli bilgisayar kullanıcıları için tasarlanmıştır.

Artık kullanmadığınız aygıtları kaldırın

Bu sorunu çözmek için, öncelikle artık kullanmadığınız tüm donanım aygıtlarını kaldırmayı denemelisiniz.

  1. Aygıt Yöneticisi'ni bilgisayarınıza artık bağlı olmayan aygıtları gösterecek biçimde ayarlayın.
    1. Başlat'ı ve ardından Çalıştır'ı tıklatın.
    2. Aç kutusuna cmd yazın. Komut İstemi penceresi açılır.
    3. Komut istemine aşağıdaki komutu yazın ve Enter tuşuna basın:
      set devmgr_show_nonpresent_devices=1
  2. Aygıt Yöneticisi'nde, Görünüm'ü ve ardından Gizli aygıtları göster'i tıklatın. Bilgisayara bağlı olmayan aygıtları artık görebilirsiniz.
    1. Kaldırmak istediğiniz aygıtı seçin.
    2. Aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusunda, Sürücü sekmesini ve sonra da Kaldır'ı tıklatın. Yönergeleri izleyin.
    3. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.
  3. Artık gereksinim duymadığınız aygıtları kaldırın.
  4. Hatanın çözülmüş olup olmadığını görmek için Aygıt Yöneticisi'nde, aygıt ile ilgili Özellikler iletişim kutusuna bakın.

Kaynak

 


Edited by invertor - 16-10-2010 at 12:55
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.482 seconds.