Bilginin Adresi Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Haberler > Güncel
  Aktif Konular Aktif Konular RSS - İstanbul trafiği ''havalanıyor''
  SSS SSS  Forumu Ara   Events   Kayıt Ol Kayıt Ol  GiriÅŸ GiriÅŸ

İstanbul trafiği ''havalanıyor''

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
Fırtına Açılır Kutu Gör
Moderator
Moderator


Kayıt Tarihi: 11-09-2008
Konum: Turkey
Status: Aktif DeÄŸil
Points: 689
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı Fırtına Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: İstanbul trafiği ''havalanıyor''
    Gönderim Zamanı: 23-02-2009 Saat 21:12
 
 
 
 
 
İstanbul'da şehir içi trafik sorunu Havaray ve Asmaray'la gökyüzüne çıkıyor.

Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu Genel Başkanı Remzi Kozal, köprü maliyetinin 5'te 1'ine, karayolunun 3'te 1'ine yapılan Havaray ve Asmaray'ın İstanbul trafiğinin tek çözümü olduğunu söyledi

Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu Genel Başkanı mimar Remzi Kozal, İstanbul trafiği için çöözümün karayolu ve metrobüsün üçte biri maliyetli Havaray ve Asmaray sistemi olduğunu söyledi.

Mimar Remzi Kozal, Japonya ve ABD başta olmak üzere bir çok ülkede uygulanan modelin, üçüncü köprü, Marmaray ve metrobüs yatırımlarının sürdüğü bir dönemde, İstanbul'un geleceği için kaçınılmaz olduğunu söyledi.

KÖPRÜLER İÇİN

Üçüncü köprünün nereden geçerse geçsin her halükarda çok katlı olması gerektiğini belirten Remzi Kozal, mevcut iki köprünün de gerek raylı sistem ve gerekse ilave karayolu ulaşımı için mevcutlarından bağımsız bir şekilde iki ya da üçer katlı duruma getirilmesinin şehir içi trafiğini oldukça rahatlatacağını söyledi.

Kozal, Havaray ve Asmaray sistemlerinin mevcut yol güzergahlarında yer alıp ve karayolu trafiğini her hangi bir şekilde olumsuz etkilemeden konuşlandırılabileceği için artı bir çözüm olduğunu anlattı.

TELESİYEJ GİBİ

İstanbul'un da çarpık yapılaşma nedeniyle başka alternatifinin olmadığını dile getiren Kozal, “İstanbul trafiğinin çözümü için yer altına kat kat inilemiyor. o zaman kat kat yollara ihtiyaç var. Maliyet açısından da karayolundan, metrodan daha ucuz. Üçte bir fiyatına geliyor” dedi. Bir köprünün maliyetinin 2.5 milyar dolar civarında olduğunu kaydeden mimar Remzi Kozal, “Böyle bir sistem, köprü var olduğu için fazla maliyet getirmeyecektir. Yaklışık 250 milyon dolarla - 500 milyon dolara mal olur. Normal karayolu ve köprü de daralmamış olur” dedi. Kozal, sistemin hızının hızının 50-100 km olduğunu bildirdi.

İETT davası geciktirdi

Havaray sistemi, aslında İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin de planları arasında yer alıyor. Şişhane-Kulaksız-Cemal Kamacı Spor Kompleksi arasında olacak ilk havaraya 2008 yılında başlanılması planlanıyordu ancak belediyenin yatırımlar için bel bağladığı İETT arazisi satışı yargı sürecine takılınca projeye başlanamadı.

Kaynak

Bir deli rüzğar olurum alırım seni burdan kaybolurum
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör



Bu Sayfa 0.438 Saniyede Yüklendi.