Bilginin Adresi Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Bilgisayar > Windows İşletim Sistemleri
  Aktif Konular Aktif Konular RSS - Başlat menusü çalışmıyo sptd.sys hatası ve  çözümü
  SSS SSS  Forumu Ara   Events   Kayıt Ol Kayıt Ol  GiriÅŸ GiriÅŸ

Başlat menusü çalışmıyo sptd.sys hatası ve çözümü

Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
Mesaj
GOLDMAN Açılır Kutu Gör
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 08-03-2006
Konum: Türkiye
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı GOLDMAN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Başlat menusü çalışmıyo sptd.sys hatası ve çözümü
    Gönderim Zamanı: 07-04-2008 Saat 16:24
Şimdi böyle durumlarda tavsiyem live xp cd si ile bilgisayarı açıp günccel portable antivirüs programı ile virüstaramasından geçirebilirsiniz...

Başlat menüsünün kitlenmesi ve güvenli modda bilgisayar açıldığında sptd.sys  hatası alıyorsanız aşağıda belirtilen işlemleri uygulayın...

Bu hata daemon tools kurulmuş veya veya kaldırılmışsa veya onun sistem dosyaları ile alakalı bir sorun olmuştur. Çünkü sptd.sys windowsa değil daemoon tools a ait bir sistem dosyasıdır burayı inceleyinceleye bilirsiniz...

Burdan inceleyebilirsiniz

Bu durumda bu durumda bilgisayarınızı live cd ile balatıp  aşağıdaki dosyaları bulup silmeniz yeterlidir. 
Hdd nizi başka bilgi sayara takarakta bu dosyaları sile bilirsiniz...

C/windows/system32/d347bus.sys ve d347prt.sys
C/windows/system32/drivers/sptd.sys ve spdt...sys
C/windows/downloaded installations içinde daemon dosyaları varsa hepsini sil.

Bu işlemlerden sonra virüs taraması yaptırın  varsa bulunan virüsleri silin sorununuz çaözülecektir
------------------------------------------------------------------------------------------------
Detaylı bilgi:

I installed Daemon Tools 4.0 on my computer and immediately got the warning from RegRun.

VVSN.EXE process was started and added to the Windows startup registry keys.

VVSN.EXE is identified as Adware and it was removed without problems.

But what is the strange driver SPTD9885.SYS? It contains no version information.

But I guess that it is related to Daemon Tools software.

Recently I see a lot of user requests for similar driver names.

Looks like Daemon Tools makes the random name for driver with "SPTD" + random 4 digits.

Decision:

SPTD####.sys is not a virus and it is not dangerous.

But it is not a finish of the story.

I uninstalled Daemon Tools software using Add/Remove Programs in Control Panel.

I checked the Drivers list and I found that SPTD.SYS and SPT9885.SYS still work in memory.

I opened regedit.exe and looked for SPTD subkey in the HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services.

I could not delete this subkey. And I could not read the contents of the SPTD\CFG subkey!

I made right click on the SPTD subkey and selected "Permissions" in the popup menu. I see that the Administrators group have no rights for deleting or changing.

I deleted the SPTD.SYS file from the C:\Windows\System32\Drivers folder and rebooted my computer.

After that I checked the Drivers list to be sure that SPTD.SYS has gone.

Good news! SPT9885.SYS has gone too!

Now I can see the contents of SPTD\CFG subkey.

Consluion:

1. SPTD.SYS executes SPTD9885.SYS;
  2. SPTD.SYS hides the contents of SPTD\CFG subkey;
  3. SPTD.SYS protects the HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\SPTD from chaging by using registry permissions.
If you don't use Daemon Tools - remove SPTD drivers.

They are useless for you!

Removal Procedure:

1. Delete SPTD.SYS from the C:\Windows\System32\Drivers folder.
  2. Reboot.
  3. Delete SPTD9885.SYS or the driver with similar name from the C:\Windows\System32\Drivers folder.
  4. You may use RegRun Registry Assistant to delete protected keys without problems.
    Or use regedit.
    Go to the HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\SPTD.
    Right click and choose "Permissions" in the popup menu.
    Change the rights for Adminitrator group to Full access.
    Delete SPTD subkey.
    Do the same for HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_SPTD.

Düzenleyen GOLDMAN - 07-04-2008 Saat 16:56
Yukarı Dön
akın252 Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye

Kayıt Tarihi: 03-02-2010
Konum: Turkey
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı akın252 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03-02-2010 Saat 10:49

kardeş daha ayrıntılı anlatsan daha güzel olcaktı bide link failed verio

Yukarı Dön
invertor Açılır Kutu Gör
Security Professional
Security Professional
Simge
İnventor

Kayıt Tarihi: 18-01-2008
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Thanks (0) Thanks(0)   Alıntı invertor Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03-02-2010 Saat 14:43
Bu kısım probleminizi çözecektir

Bu durumda bu durumda bilgisayarınızı live cd ile balatıp  aşağıdaki dosyaları bulup silmeniz yeterlidir. 
Hdd nizi başka bilgi sayara takarakta bu dosyaları sile bilirsiniz...

C/windows/system32/d347bus.sys ve d347prt.sys
C/windows/system32/drivers/sptd.sys ve spdt...sys
C/windows/downloaded installations içinde daemon dosyaları varsa hepsini sil.

Bu işlemlerden sonra virüs taraması yaptırın  varsa bulunan virüsleri silin sorununuz çaözülecektir
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bu Sayfa 0.156 Saniyede Yüklendi.